פוליטיקאים ומנהיגי דת בטוגו נפגעו מרוגלת NSO הישראלית

חוקרי האבטחה ב-Citizen Lab מצאו שמנהיגי האופוזיציה הדתית והפוליטית בטוגו הותקפו בשנה שעברה בסייבר - על ידי הרוגלה של חברת הסייבר ההתקפית הישראלית

האם היא משתמשת בתוכנה של NSO נגד מתנגדיה? הרפובליקה הטוגולזית. צילום אילוסטרציה: BigStock

עוד חודש, עוד חשיפה של עוד מדינה בה הופעלה פגסוס, הרוגלה של NSO הישראלית.

מנהיגי האופוזיציה הדתית והפוליטית בטוגו הותקפו בשנה שעברה בסייבר – על ידי הרוגלה של חברת הסייבר ההתקפית הישראלית; כך על פי חוקרי האבטחה ב-Citizen Lab, מכון הפועל באוניברסיטת טורונטו.

על פי החוקרים, המעקב לכאורה של רוגלת NSO במדינה המערב-אפריקנית, ניצל פרצה בווטסאפ (WhatsApp) מבית פייסבוק (Facebook). המאמץ היה חלק מקמפיין פריצה רחב יותר, שכוון כלפי אלפי משתמשי ווטסאפ, שנעשה בשנה שעברה. עניין שבגללו פייסבוק תבעה את NSO בארצות הברית.

קבוצת NSO אמרה שוב ושוב כי הרוגלה שלה נמכרת רק לרשויות אכיפת החוק ולארגוני למודיעין, במטרה לאתר טרוריסטים ופושעים. אולם הגילויים אודות המעקב בטוגו מאששים את הטענות, לפיהן השימוש ברוגלה נעשה לטובת מעקב אחר מתנגדים פוליטיים וגורמי אופוזיציה לממשלות במדינות השונות. כך, בין השאר, פורסם בעבר על קורבנות נוספים של קבוצת NSO – עיתונאים במרוקו; מנהיגים פוליטיים קטלוניים, הקוראים לעצמאות המחוז ולהיפרדותו מספרד; ופעילי זכויות אדם בהודו.

גאים להפליא. NSO

גאים להפליא. NSO

הכשלת מאבק לקיצור כהונת הנשיא?

המעקב בטוגו נעשה על רקע מאבק פוליטי ארוך שנים של תנועה הקוראת להטלת מגבלות על אורך הכהונה הנשיאותית במדינה – תנועה שהממשלה פעלה לצמצום צעדיה בשנים האחרונות. על פי Citizen Lab, הבישוף והכומר שחוו את מתקפת הסייבר לכאורה מהרוגלה, כמו המתנגדים הפוליטיים לממשלה בטוגו, היו ביקורתיים כלפיה.

לא ברור מי הוא האחראי לשימוש ברוגלת המעקב. חלק מהקורבנות, כולל הבישוף (מונסיניור) בנואה קומלאן אלוונו, אמרו לגרדיאן הבריטי כי הם מאמינים שממשלת טוגו היא העומדת מאחורי קמפיין הריגול.

בשנת 2018, Citizen Lab דיווחה כי מפעיל של הרוגלה מטעם NSO שהה בטוגו, וכי אנשי המכון "חושדים" כי הרוגלה הופעלה על ידי סוכנות של ממשלת טוגו. השבוע, החוקרים לא האשימו באופן מפורש את ממשלת טוגו במעקב.

מקבוצת NSO נמסר בתגובה כי הם "לא יכולים לאשר או להכחיש" מי הם לקוחות החברה. "איננו קשורים אל מי שלקוחותינו – הממשלתיים, המורשים והמאומתים – מכוונים את הטכנולוגיה שלנו", נמסר מקבוצת הסייבר ההתקפי הישראלית שהמשיכה וסייגה כי "הם מחויבים בחוזה לעשות זאת רק נגד טרוריסטים ופושעים. אם חקירה תעלה שהטענות מוצדקות, NSO תנהל חקירה, כהמשך לתהליכי שמירת זכויות האדם שאנו מובילים בתעשייה שלנו. אנו גאים להפליא בתרומת הטכנולוגיה שלנו במאבק בטרור ובפשע חמור ברחבי העולם ובתפקיד שלנו לסייע לממשלות להציל חיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים