סין: אפל הסירה כמעט 30 אלף אפליקציות מחנותה
הסיבה לסילוק היישומים מה-App Store בסין היא ביקורת קרבה ובאה מטעם הממשל, שינסה לבדוק איזה אפליקציות מוצעות למשתמשים ללא רישיון ● עיקר ההסרה היא של יישומי משחק בתשלום, או כאלו המאפשרים רכישות בתוכם
חברת אפל (Apple) הסירה בסוף השבוע 29,800 אפליקציות מחנות האפליקציות שלה בסין. סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) דיווחה כי מרבית היישומים שסולקו מהחנות עם משחקים – שהיוו למעלה מ-26,000 מהאפליקציות שהוסרו מה-App Store בסין, כך על פי נתונים שפרסמה חברת המחקר קימאי (Qimai).
הסיבה להסרת האפליקציות ההמונית היא ככל הנראה הלחץ שבו נתונה החברה האמריקנית מקופרטינו מצד ממשלת סין הקומוניסטית, לשמור בקפידה את התקנות המקומיות.
בדרך לפיקוח הדוק עוד יותר על תכנים?
הרשויות בסין החלו באחרונה לאכוף ביתר שאת בעיקר את נושא הפצת משחקים ללא רישיון. לפי הדיווחים, אפל נתנה למפתחי היישומים שהוצעו בחנותה בסין תאריך יעד מוקדם יותר השנה, להגשת מספר רישיון שהונפק על ידי הממשלה, שיאפשר למשתמשים לבצע רכישות בתוך האפליקציה, עניין נפוץ בקרב שחקנים.
בעוד שחנויות האפליקציות לאנדרואיד בסין עומדות בדרישות אלו, נראה כי אפל נאלצת כעת לאכוף את התקנות המקומיות באופן קפדני יותר, כיון שלא עשתה כך קודם לכן. היא כבר הוציאה 2,500 אפליקציות מהחנות שלה בשבוע הראשון של יולי, בדיוק מהסיבה הזו, כשחלק מהאפליקציות שהוסרו היו מבית המפתחות הפופולריות זינגה (Zynga) וסופרסל (Supercell).
לפי אפל אינסיידר (Apple Insider), מסתבר כי אפליקציות רבות ללא רישיון הוצעו ב-China App Store. האתר ציין כי לפני ההסרה הנוכחית היו ככל הנראה בחנות האפליקציות של סין כ-60,000 משחקים, שדרשו תשלום מראש או רכישה אופציונלית בתוך האפליקציה, מה שמחייב את המפתחים בסין ברכישת רישיון. אלא שהרגולטור הסיני העניק בעשור האחרון רק 43,000 רישיונות, שפחות מ-1,600 מהם הונפקו בשנה האחרונה.
גורמים המכירים היטב את התעשייה במדינה מסבירים כי תהליך האישור כחוק למשחקים המציעים רכישות בתוך האפליקציה הוא ארוך ומסובך, וזה בדיוק מה שמרתיע מפתחים קטנים ובינוניים. אפל בחרה, לכאורה, להעלים עין מכך, וכעת היא מנסה למהר ולכבות את השריפה האופציונלית מול הרשויות.
הליך האכיפה המוקפד יותר על יישומים ללא רישיון נחשד כצעד ראשון הקשור לכוונה רחבה יותר של סין לפעול נגד תוכן שנחשב רגיש בעיני הממשל המקומי.
בשבוע שעבר הודיעו ענקיות המדיה החברתית הסיניות ווייבו (Weibo) ווויצ'אט (WeChat) על כללי תוכן חדשים, וסגרו עשרות חשבונות עקב מה שהוגדר על ידיהן כתוכן "זדוני" ו"סנסציוני".
נזכיר כי ככלל הממשל הסיני לא מאפשר לאזרחיו להתקין על מכשיריהם ולהשתמש בכל אפליקציה שכרצונם. כך למשל, פייסבוק (Facebook) – שנמצאת על מכשיריהם של כשני מיליארד מתושבי תבל – לא זמינה כלל בעבור הסינים.
תגובות
(0)