אמזון בנסיקה; בזוס התעשר ב-10 מיליארד דולר ביום אחד

העלייה בקניות אונליין כתוצאה מהקורונה הביאו לעליות דו ספרתיות בסעיפים העיקריים של החברה ● ההון של בזוס עומד כעת על 189 מיליארד דולר

ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: מתוך ויקיפדיה

אחרי רבעון ראשון של תוצאות מעורבות, אמזון פרסמה בסוף השבוע דו"חות מצוינים לרבעון השני ולמחצית הראשונה של השנה, עם גידול דו ספרתי בשתי התקופות בהכנסות וברווחיות כאחד. המגבלות שמוטלות על הציבור כדי לבלום את התפשטות נגיף הקורונה עושות טוב לחברה, עקב הגידול החד בפעילות האונליין שהן הביאו, ובכלל זה בקניות ברשת. בשוק ההון מודעים לכך והביקוש למניה של אמזון רק עולה: עם פרסום התוצאות, המניה של החברה בוול-סטריט עלתה ב-6% ומאז יוני 2019 היא נסקה ב-63%. העלייה בשער המניה של אמזון הגדיל ביום אחד בלבד את הונו של האיש העשיר ביותר בעולם – מייסד ומנכ"ל החברה, ג'ף בזוס – ב-10 מיליארד דולר ל-189 מיליארד.

אמזון ידועה כחברה שיודעת להשקיע כדי לקדם את פעילותה, ואמנם, במהלך המחצית הראשונה של השנה ההוצאות שלה זינקו ב-33.7%, או 38.9 מיליארד דולר, ל-154.5 מיליארד. עם זאת, ההכנסות גדלו בסכום גבוה יותר – 41.3 מיליארד דולר, או 33.5% – ל-164.4 מיליארד. כתוצאה מכך נרשמו עליות יפות גם ברווחיות: הרווח התפעולי גדל ב-31% ל-9.8 מיליארד דולר והרווח הנקי – ב-25.75% ל-7.77 מיליארד.

החברה רשמה תוצאות טובות מאוד גם ברבעון השני של השנה: ההוצאות גדלו במהלכו ב-37.7% ל-83.1 מיליארד דולר וההכנסות זינקו ב-40.2% ל-88.9 מיליארד. מתוכן, מכירות המוצרים נסקו ב-40.1% ל-50.2 מיליארד דולר ומכירות השירותים האמירו ב-40.4% ל-38.7 מיליארד. כתוצאה מהפער בין הגידול בהוצאות לזה שנרשם בהכנסות, הרווח הנקי של החברה כמעט שהכפיל את עצמו – הוא זינק ב-99.7%, ל-5.2 מיליארד דולר. הרווח למניה צמח ב-97.3% ל-5.22 דולר. הגידול ברווחיות בא לידי ביטוי בזינוק של קרוב לפי ארבעה בחבות המס, שגדלה ל-984 מיליון דולר.

נתונים נוספים מראים שההוצאות הגולמיות זינקו ב-44.9% ל-52.7 מיליארד דולר, הרווח הגולמי עלה ב-33.9% ל-36.3 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 40.77%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 26.8% ל-30.4 מיליארד דולר והרווח צמח ב-89.5% ל-5.8 מיליארד.

בזוס הביע סיפוק מהתוצאות ואמר כי "היה לנו רבעון מדהים נוסף. כצפוי, הוצאנו יותר מארבעה מיליארד דולר בהוצאות הקשורות למשבר הקורונה, במטרה לשמור על בריאות העובדים ולהבטיח זרימה שוטפת של ההזמנות של הלקוחות".

יצוין כי באפריל האחרון פסק בית משפט בצרפת שאמזון לא עשתה די כדי להגן על עובדיה מפני הקורונה. בתגובה על כך, החברה סגרה את המחסנים ומרכזי ההפצה שלה במדינה ל-35 יום, עד שהגיעה להסכמה עם ארגוני העובדים במדינה, שכתוצאה ממנה פתחה את המתקנים שלה בצרפת בחזרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים