קוואלקום: צניחה ברווח – והסכם עם וואווי

וואווי תוכל לחזור למכור חלק מרישיונות קוואלקום בהסכם ששוויו מוערך ב-1.8 מיליארד דולר ● החברה פרסמה דו"חות כספיים בסימן של ירידות - אולם עם תוצאות שעקפו את תחזיות האנליסטים

סטיב מולנקופף, מנכ"ל קוואלקום. צילום: יח"צ

קוואלקום הודיעה אמש (ד') כי חתמה על הסכם עם וואווי, שלפיו היא החזירה לענקית הסינית את הזכויות של חלק מהפטנטים שלה, החל מה-1 בינואר האחרון, וכך היא תוכל למכור רישיונות קוואלקום. החברה האמריקנית פרסמה את דבר ההסכם לצד התוצאות העסקיות שלה לרבעון השלישי של שנתה הכספית, שמהן עולות מגמות שליליות, אם כי היא עקפה את תחזיות האנליסטים.

ההסכם בין החברות נחתם על אף המתח ביחסים שבין ארצות הברית לסין ומלחמת הסחר שמתנהלת בין שתי המדינות. קוואלקום צופה כי היא תקבל כתוצאה ממנו סך של 1.8 מיליארד דולר.

צלילה של 82% במכירת הרישיונות

הדו"חות מראים כי ההוצאות הרבעוניות של קוואלקום פחתו ב-4.7% ל-4.1 מיליארד דולר וההכנסות צנחו ב-49.2% ל-4.9 מיליארד. ההכנסות עקפו את תחזיות האנליסטים בכ-100 מיליון דולר: אלה שהעריכו שהן יגיעו ל-4.81 מיליארד בלבד. חלוקה לסעיפים מעלה כי מכירות הרישיונות צללו ב-82% ל-1.1 מיליארד דולר, כתוצאה מההסכם עם וואווי, בעוד שמכירות הציוד והשירותים גדלו ב-7.5% ל-3.8 מיליארד.

הרווח הנקי של קוואלקום צנח ברבעון ב-60.7% ל-845 מיליון דולר והרווח הנקי למניה – ב-57.7% ל-74 סנט. מדובר בשלושה סנט יותר מתחזיות האנליסטים.

נתונים נוספים מראים שההוצאות הגולמיות קטנו ב-1.6% ל-2.1 מיליארד דולר, הרווח הגולמי צנח ב-62.6% ל-2.8 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 57.06%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-7.9% לקצת יותר משני מיליארד דולר והרווח פחת ב-85.3% ל-782 מיליון.

לצד הנתונים הרבעוניים פרסמה החברה את הדו"חות לתשעת החודשים הראשונים של שנתה הכספית. במהלך תקופה זו, הוצאות החברה קטנו ב-0.88% ל-12.4 מיליארד דולר, ההכנסות ירדו ב-22% ל-15.2 מיליארד, הרווח התפעולי צנח ב-59.8% ל-2.8 מיליארד והרווח הנקי – ב-42.3% ל-2.2 מיליארד.

סטיב מולנקופף, מנכ"ל קוואלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "פעילות הדור החמישי ממשיכה לגדול ואנחנו נהנים מפירות ההשקעות הגדולות שלנו בתחום זה. הפכנו את האתגרים הטכניים של ה-5G להזדמנויות עסקיות והישגים מסחריים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים