למנוע סיכוני סייבר ברכבים: סייבלום גייסה 12 מיליון דולר

החברה, המפתחת פלטפורמה להערכת סיכוני סייבר ברכבים, המאפשרת חשיפה של התוכנה ברכיבים הדיגיטליים של הרכב, על מנת לבדוק אילו חולשות וכשלים קיימים בהם וכיצד ניתן לתקנם - בתהליך הייצור או לאחר שהרכב עזב את המפעל ● כספי ההשקעה ישמשו לחברה להרחיב את השיווק

מייסדי סייבלום. מימין: סלבה ברונפמן ומיכאל אנגסטלר. צילום: ירין טרנוס

חברת הסטארט-אפ הישראלית סייבלום (Cybellum), המפתחת פלטפורמה להערכת סיכוני סייבר לרכבים, הודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס A בסך 12 מיליון דולר. סבב זה מצטרף להשקעה הראשונית בחברה בסך שלושה מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו RSBG ventures, כאשר משקיעי סבב הסיד – Blumberg Capital ו-Target Global, הצטרפו אף הם להשקעה.

הטכנולוגיה של סייבלום מאפשרת חשיפה של התוכנה ברכיבים הדיגיטליים של הרכב, על מנת לבדוק אילו חולשות וכשלים קיימים בהם וכיצד ניתן לתקנם – בתהליך הייצור או לאחר שהרכב עזב את המפעל. כספי ההשקעה ישמשו לחברה להרחיב את השיווק.

סייבלום מאפשרת ליצרני רכב וספקים בתעשייה לזהות ולתקן סיכוני אבטחת סייבר לאורך כל מחזור החיים של הרכב. הפתרון של סייבלום, שאינו דורש התקנת תוכנה על הרכבים, סורק את רכיבי התוכנה הרבים המוטמעים ברכב ללא צורך בגישה לקוד המקור שלהם, וחושף את כל חולשות האבטחה הפוטנציאליות. על בסיס מידע זה, יצרני הרכב יכולים לנקוט  את הפעולות המיידיות הנדרשות ולנטרל כל סיכון סייבר בתהליך הפיתוח והייצור, לפני שייגרם נזק כלשהו, כמו גם לנטר באופן מתמיד איומים חדשים שמשפיעים על הרכב אחרי שכבר עזב את פס היצור. סייבלום כבר משתפת פעולה עם יצרני רכב וספקי Tier-1 בארה"ב, באירופה, ביפן, בסין ובקוריאה.

סלבה ברונפמן, מנכ"ל סייבלום מסביר ,"ברכב המודרני יש בממוצע כ-100 רכיבים דיגיטליים. השליטה ברכב – בבלמים, באיתות, ואפילו במערכת ההילוכים, ממוחשבת לחלוטין, ומתבצעת על ידי שליחת פקודות תוכנה ברשתות התקשורת הפנימיות של הרכב. כל אחת מהמערכות הללו הינה קופסה שחורה, שמפותחת על ידי כמה שחקנים בשרשרת אספקה סבוכה, וליצרני הרכב אין דרך לבדוק את רכיבי התוכנה שבתוכה. יתרה מזאת, כשמדובר ברכיבי תוכנה, שלא כמו רכיבים מכאניים, קשה להעריך מראש את העמידות לאורך זמן, ובכל רגע נתון יכולות להתגלות חולשות סייבר חדשות. חולשות אלו עלולות לגרום לכשל או לאפשר התערבות חיצונית בפעילות הרכב. הטכנולוגיה שפיתחנו מאפשרת חשיפה של התוכנה בתוך אותם רכיבים דיגיטליים, כך שהיצרנים יכולים להבין מה יש בתוכם, האם הרכיב עומד בתקנים הנדרשים, אילו חולשות קיימות בו וכיצד ניתן לתקן באופן מיידי את הכשלים שמתגלים – הן במהלך תהליך הייצור והן כשהרכב כבר על הכביש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים