כיצד השפיעה הקורונה על המנמ"רים? והפעם: שי גוטמן, UPS

גוטמן, סמנכ"ל דיגיטל וחדשנות בחברה, התייחס לפעילות המחשובית בה בזמן הקורונה ולתוכניות עבודה לשנה הבאה - בפאנל מנמ"רים שהתקיים במפגש הווירטואלי של פורומים C3 ו-C6 מבית אנשים ומחשבים, בהנחיית יו"ר הפורומים, רונן זרצקי

שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיות וחדשנות ב-UPS ישראל. צילום: סקופ מדיה

כיצד ולאילו מצבים נערכתם בתקופת הקורונה?
"נערכנו לכך שעובדים יוכלו לעבוד מהבית, אבל היו עובדים שהיו חייבים להיות פיזית במתקנים של החברה, וגם להם דאגנו מחשובית. לא היינו צריכים כלים ייעודיים ומה שהיה עוד לפני הקורונה תפקד טוב".

איך השפיעה הקורונה על תקציבי המחשוב שלכם ומהן תוכניות העבודה לעתיד?
"תקציב ה-IT שלנו לא השתנה, אבל ההקצאות השתנו, באמצעות בחירה מהירה של פרויקטים אסטרטגיים, שהקורונה קידמה אותם ב-'תור', מיקוד נכון ושינוי בתיעדוף. התיעדוף הוא על פי צרכי הארגון וברור שנותנים עדיפות נמוכה, למשל, להחלפת מערכות לא קריטיות, שניתן להמתין איתה, כי בכל זאת, אנחנו לא במצב של שגרה. כך גם לגב החלפת מערכות ניהול ידע, שדרוג מערכות, בחינת פרויקטי אינטגרציה ופרויקטי תשתיות.

כל ההתייחסות להקצאות תקציביות בעידן הנוכחי מתמקדת ביצירת ערך עסקי אמיתי. המיקוד כיום הוא בבניית נכסים דיגיטליים מניבים שפוגשים חוויית לקוח (תקופה זו הקצינה את שירותי האי-קומרס והשליחויות), לצד פרויקטים שמביאים להפחתת עלויות תפעוליות ולתהליכי אוטומציה רוחביים".

האם ה-VDI ישנה את התפיסה והפעילות שלכם?
"אנחנו עובדים 80% על גבי מערכות סיטריקס והשאר – VDI. המעבר לעבודה מהבית היה חלק יחסית. האתגר היחידי היה המרכזייה למוקדי השירות, בגלל כמות המשתמשים, אבל גם זה טופל כעבור מספר ימים. גם כאן הקורונה האיצה פרויקט שכבר הוחלט עליו, ועד סוף החודש הנוכחי נעלה עם מרכזייה חדשה".

אילו עצות יש לך למנמ"רים, לאור הלקחים שלך מהפן הטכנולוגי בזמן משבר הקורונה?
"ראשית, אין ספק שהעבודה מהבית תימשך, ועליהם להיענות לאיזונים הארגוניים ולבצע התאמות טכנולוגיות במקומות שצריך.

שנית, הדבר המשמעותי ביותר שקרה בקורונה, לפחות ב-UPS, הוא ההידוק והחידוד של המשימות והפרויקטים, וכתוצאה מכך של האימפקט של מערכות המידע בארגון. ב-UPS בישראל, האג'נדות העסקית והטכנולוגית מחוברות – מרמת המנכ"ל, שמוביל חדשנות, דרך הסמנכ"לים, שהם שותפים יוזמים ומשמעותיים בכל פרויקט. אבל כדי להיות שם עברנו כברת דרך, כי לא מדובר ב-'מופע' דיגיטל חד פעמי, אלא היה צורך בהתוויה של אסטרטגיה טכנו-עסקית מדויקת וברורה. כך אני ממליץ גם לארגונים אחרים ולחבריי המנמ"רים לעשות.

בקיצור, צריך לאמץ את השינוי, לייצר ערך אמיתי ולחדד בפני ההנהלה, ובכלל, את העשייה של המנמ"רים, כי היא משמעותית לארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים