בינת הטמיעה תשתיות נוטניקס במכללת אשקלון

המכללה האקדמית אשקלון השלימה פרויקט ליישום תשתיות HCI האחודות של נוטניקס בשני הקמפוסים של המכללה - המאחדים את תשתית השרתים, האחסון והתקשורת במכונה אחת

שי כהן, מנהל יחידת טכנולוגיות המידע במכללה האקדמית אשקלון.

המכללה האקדמית אשקלון השלימה פרויקט רחב היקף ליישום תשתיות ה-HCI) Hyperconverged) האחודות של נוטניקס (Nutanix) בשני הקמפוסים של המכללה. במסגרת הפרויקט הטמיעו אנשי בינת תקשורת ומחשבים את פתרונות נוטניקס בשני הקמפוסים של המכללה באשקלון ובגן יבנה – המאחדים את תשתית השרתים, האחסון והתקשורת במכונה אחת. הפרויקט ארך כשנה והסתיים בימים אלה. היקפו הכספי עמד על 1.8 מיליון שקלים.

כך, בשני הדטה סנטרים פועלים כיום 8 שרתי לנובו (Lenovo) שעליהם פועל פתרון ה-Hyperconverged ופתרון הווירטואליזציה של נוטניקס, שעליו פועלים כ-100 שרתים וירטואליים.

תשתית ה-IT של המכללה משרתת מערך של תחנות קצה וירטואליות (VDI), המאפשרת לכ-6,500 הסטודנטים במכללה לקבל שולחן עבודה וירטואלי, המותאם לצורכי הלימודים. בנוסף, פועלים על גבי התשתית המערכת האקדמית "מכלול" לניהול מחזור חיי הסטודנט, מערכת הלמידה "מודל", מערך מבחנים ובנק בחינות, אתר אינטרנט ופורטל אישי לכל סטודנט, אפליקציית מידע לסטודנט ומערכות ארגוניות לניהול כספים, שכר וכוח אדם.

ד"ר פנחס חליווה, מנהל ומייסד המכללה האקדמית אשקלון, אמר, כי "אנו מציינים בימים אלו 55 שנים להקמת המכללה ו-17 שנים להפיכתה לעצמאית. המכללה הולכת ומרחיבה את פעילותה כל העת. יותר מ-6,500 סטודנטים לומדים כיום במכללה ב-27 מסלולי לימוד לתארים ראשון ושני. אנו מבינים, כי הטכנולוגיה היא זו שתאפשר לסטודנטים שלנו ללמוד טוב יותר ולהצליח".

שי כהן, מנהל יחידת טכנולוגיות המידע במכללה, אמר, כי "כאשר ניגשנו לתכנן את מערך ה-IT שלנו במבט של חמש שנים קדימה, בדקנו את פתרון ה-HCI של נוטניקס וכן את פתרון הווירטואליזציה Acropolis Hypervisor של החברה. לאחר שהטכנולוגיה הוכיחה את עצמה בתקופת בדיקת ההיתכנות, התחלנו ביישום נוטניקס בקמפוס. היישום הולך ומתרחב כל העת עם הגידול במסלולי הלימוד ובמספר הסטודנטים וכיתות הלימוד".

לדבריו, "עברנו ממצב של 'לחיות על הקצה' מבחינת המשאבים למצב שבו יש לנו מערך תשתיות שלם, הנותן לנו שרידות ויתירות מלאה. הניהול היום זריז ונוח הרבה יותר, ויכולת הגידול וההתרחבות קלה ופשוטה. העובדה שיש לנו תשתית מחשוב אחודה של השרתים, האחסון והתקשורת – במכונה אחת, אפשרה לנו לפתור בעיה של מקום פיזי". כהן סיים באומרו, כי "היתרון הגדול של התשתית שהוטמעה בא לידי ביטוי ביכולת ובגמישות ליישם את המערכת בלא תלות בספק חומרה או תוכנה זה או אחר. בימים אלה אנו בוחנים פרויקט נוסף, להקמת אתר DR (התאוששות מאסון) מבוסס תשתיות נוטניקס ולנובו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים