סטארט-אפ ישראלי יפתח פתרונות סייבר לרכבים במעבדות המחקר של רנו

סייבלום מפתחת פתרון שמזהה חולשות אבטחה ברכיבים האלקטרוניים השונים בכלי הרכב ● בחברה אומרים כי שיתוף הפעולה יאפשר לרנו "נראות מלאה לכל איומי הסייבר בתחום זה"

מימין: אלדד רזיאל, ראש תחום סייבר במעבדות החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל אביב; אטיאן ברבייה, מנהל המעבדות; וסלאבה ברופמן, מנכ"ל סייבלום. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ הישראלי סייבלום יפתח פתרונות להגנת סייבר לכלי רכב, בשיתוף פעולה עם מעבדות המחקר בתל אביב של קבוצת רנו, שכוללת גם את מותגי הרכב ניסאן ומיצובישי – כך נודע לאנשים ומחשבים. ההסכם בין שתי החברות נחתם לאחר הוכחת היתכנות מוצלחת של הטכנולוגיה של סייבלום.

מעבדות המחקר של רנו פועלות בארבעה תחומי חדשנות מרכזיים, במטרה לפתח את תחבורת העתיד: רכב חשמלי, רכב מחובר ושירותים מחוברים, רכב אוטונומי ושירותי ניידות חדשים. כחלק מהמערך הזה, אחד התחומים בהם מתמקדות המעבדות בתל אביב הוא הגנת סייבר.

"במעבדה אנחנו בוחנים גישות חדשניות לפתרון הבעיות החשובות ביותר בתעשייה שלנו, בהן הגנת סייבר", אמר אטיאן ברבייה, מנהל מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בתל אביב. "ניהול אבטחת תוכנה כבר אינו בגדר אופציה עבור יצרני הרכב והצוות של סייבלום פיתח את עקרונות היסוד לטכנולוגיה הנחוצה כדי להפוך את העתיד הזה למציאות".

שיתוף הפעולה בין החברה הישראלית למעבדות יתבצע על בסיס המודל של כלי הרכב של קבוצת רנו ועל בסיס חיבורים בין רכיבי תוכנה וחומרה.

הערכת הסיכונים לתעשיית הסייבר נעשית כיום ברובה באופן ידני, או בכלים אוטומטיים ברמת רכיב אחד. בגלל העובדה שהמערכות בכלי הרכב הן מורכבות וכוללות רכיבים רבים עם קישורים שונים, יש דרישה מצד חברות הרכב לקבל פתרונות שכוללים תהליכים אוטומטיים המכסים את כל הרכיבים בתוך הרכב העתידי. הפתרונות של סייבלום מזהים אוטומטית טווח רחב של חולשות אבטחה בכל יחידות הבקרה של הרכב. לדברי סלאבה ברונפמן, מנכ"ל החברה, "הפיתוח המשותף עם המעבדות יאפשר לקבוצת רנו לקבל נראות מלאה לכל איומי הסייבר בתחום זה".

סייבלום הוקמה ב-2015 על ידי ברונפמן ושותפו, מיכאל אנגסטלר, ומאז היא מפתחת פתרונות לזיהוי ומניעת מתקפות סייבר. רנו היא אחת הקבוצות הגדולות של יצרניות הרכב בעולם. מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי פועלת מאז 2019 בפארק עתידים בתל אביב ועד היום הובילה 15 פרויקטים עם חברות סטארט-אפ בתחומי החיישנים, אבטחת הסייבר, הדטה והבינה המלאכותית. המעבדות מתפרשות על פני שטח של 1,600 מ"ר, שמיועד לסטארט-אפים שרוצים לבדוק טכנולוגיות על כלי רכב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים