האקזיט של פורסקאוט מתחדש, אך במחיר מופחת של 1.7 מיליארד דולר

לאחר שהושהה האקזיט הענק מפברואר השנה, שבמסגרתו נמכרה פורסקאוט לאדוונט אינטרנשיונל תמורת  1.9 מיליארד דולר במזומן, ולאחר תביעות הדדיות בין הצדדים -  הגיעו שתי החברות להסכמות על חידוש הליכי האקזיט במחיר מופחת

חוזרים לשולחן המשא ומתן על רכישת פורסקאוט

לאחר שהושהה האקזיט הענק מפברואר השנה, שבמסגרתו פורסקאוט (Forescout) הישראלית תירכש תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן, ולאחר תביעות הדדיות בין הנרכשת והרוכשת, אדוונט אינטרנשיונל (Advant International), קרן הון סיכון פרטית – הגיעו השתיים להסכמות על חידוש הליכי האקזיט.

השתיים הודיעו אתמול (ד') על ביטול התביעות ההדדיות ביניהן ועל המשך המגעים לרכישה, במחיר מופחת של 29 דולר למניה, במקום 33 דולר, משמע אקזיט בשווי של 1.699 מיליארד דולר.

באופן אירוני, רוחה של סימנטק (Symantec) המנוחה ריחפה מעל חידוש העסקה. ניקולס נוביילו, שכיהן כמנהל הכספים של סימנטק עד ינואר 2019, ייכנס לתפקיד מנהל התפעול הראשי של פורסקאוט, ואילו גרג קלארק, מנכ"ל סימנטק עד מאי 2019, יצטרף לדירקטוריון של פורסקאוט.

בפברואר השנה פורסם, כי פורסקאוט תירכש תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן. הרוכשת היא אדוונט אינטרנשיונל, קרן הון-סיכון פרטית, שיושבת בבוסטון ומנהלת נכסים בסך של יותר מ-50 מיליארד דולר. שווי הרכישה אז עמד על 30% יותר משוויה של החברה נכון למחצית אוקטובר 2019, אז החלו הדיונים על העסקה.

פורסקאוט הוקמה בשנת 2000 על ידי שישה מייסדים: היו"ר, חזי ישורון; דורון שקמוני; סמנכ"ל הטכנולוגיות, עודד קומאי; דרור קומאי, שמשמש כארכיטקט ראשי; נוגה אלון; ועודד עמיר. היא מאוגדת כחברה אמריקנית והמטה שלה נמצא בסן חוזה שבקליפורניה, שם יושב גם מנכ"ל החברה, מיכאל דה סזרה – לשעבר נשיא מק'אפי.

בתחילת דרכה התמקדה פורסקאוט בפיתוח מוצר הטעיה בסייבר, שהקדים את זמנו. ב-2005 החברה הסבה את הפלטפורמה שלה ל-NAC (ר"ת Network Access Control – בקרת גישה לרשת הארגונית). ב-2010, לאחר הופעת ה-iPad, כשהמוצר נכנס לרשתות ארגוניות וצמחה מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device), ועמה הקצאת הרשאות לפי זיהוי המשתמש – החל ביקוש למוצר הנראות של פורסקאוט. החברה הונפקה בנאסד"ק ב-2017 לפי שווי של 800 מיליון דולר, ובחלוף פחות משנתיים הכפלי את שוויה ליותר מ-1.6 מיליארד. פורסקאוט היא אחת משלוש חברות האבטחה הציבוריות הישראליות היחידות, והכנסותיה צומחות בשיעור שנתי דו-ספרתי.

הטכנולוגיה של החברה מנטרת רכיבי רשת של מאות ספקים באמצעות חיבור לרשת התקשורת ובלי צורך בהתקנה של תוכנות קצה או רכישת חומרה. בנוסף, באמצעות ממשקים לרכיבים ברשת, היא מבצעת עשרות פעולות לתיקון פערי אבטחה שהתגלו. לקוחותיה הם ארגונים גדולים יחסית, בהם גופים פדרליים בארצות הברית וארגוני תעשייה. לחלקם יש יותר ממיליון מחשבים, ובסך הכל היא מסייעת להגן על עשרות רבות של מיליוני מחשבים.

הגדרה מחדש של הסגמנטציה של הרשתות הארגוניות

אורי ניישטיין, מנכ"ל פורסקאוט ישראל, אמר בעבר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "הפתרון שלנו מספק לארגונים שקיפות מלאה על כל רכיבי הרשת שלהם, שהיא בסיס הכרחי לכל הגנת סייבר. כיום, מנהלים פשוט לא יודעים מה יש להם ברשת הארגונית. רוב הפריצות בשנים האחרונות מתחילות מהחוליה החלשה, מקבלן משנה. הנראות היא הבסיס שלנו לספק יכולות שליטה. הגדרנו מחדש את הסגמנטציה של רשתות לרוחב הארגון והשקנו פתרון חדש המבוסס ענן".

במאי השנה פורסם, כי האקזיט הושהה. יומיים לאחר מכן פורסקאוט תבעה את הרוכשת בגין הפרת תנאי הרכישה. זאת לאחר שביום האחרון למימוש הרכישה הודיעה אדוונט על השהייתה בגין "השפעה שלילית מהותית". תרזיה גואו, יו"רית דירקטוריון פורסקאוט, אמרה, כי "לא התרחשה השפעה שלילית מהותית. השינוי היחיד הוא העמקת מגיפת הקורונה, שהשפיעה באופן משמעותי על התנאים המקרו-כלכליים העולמיים".

פורסקאוט טענה, כי אדוונט שוקלת שלא לסגור את רכישתה, או אולי לחפש עסקה טובה יותר בגלל חששות הקשורים לנגיף. הוויכוח נגע לשאלה עד כמה אדוונט יכולה לחזות את ההאטה הכלכלית הפתאומית שהתרחשה כתוצאה מהנגיף.

שני אירועים בשבוע האחרון קירבו את שני הצדדים לעסקה. ראשית, פורסקאוט דיווחה ב-8 ביולי כי ההכנסות ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני צפויות להגיע לסכום הנע בין 78 ל-82 מיליון דולר, הרבה מעבר לתחזיות שעמדו על 70.4 מיליון דולר.

בשבוע שעבר, ב-10 ביולי, עורך הדין של אדוונט ביקש מבית המשפט לדחות את תחילת הדיונים שנקבעו לשבוע הבא, כי המלווים המקוריים לעסקה סיימו את התחייבות החוב שלהם. אדוונט אמרה שהיא יצרה קשר עם מלווים חלופיים, והייתה מוכנה להסכים להארכה של תאריך סיום העסקה. פורסקוט התנגדה למהלך הזה של אדוונט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים