נשים ומחשבים: עדי בלום, לייטריקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: עדי בלום, מפתחת Backend למוצרי web בלייטריקס

עדי בלום, מפתחת Backend למוצרי web, לייטריקס. צילום: לייטריקס

שם ותפקיד: עדי בלום, מפתחת Backend למוצרי web בלייטריקס.

ותק בתפקיד: 4 חודשים (לפני כן שימשתי בתפקידי פיתוח אחרים בחברה).

תפקידים קודמים: ראש צוות פיתוח Backend בחברת ניורה לאבס.

השכלה: תואר ראשון במדעי המחשב מאונ׳ בן גוריון.

משפחה: נשואה לבת זוגה יעל + ילד (שנה ושלושה חודשים).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

לא יודעת אם מגיל צעיר נמשכתי דווקא למדעים, למרות שהייתי בחוג למחוננים. לימדו אותנו לכתוב תוכנות פשוטות יחסית בזמנו, שמציירות בית ואת שפת התכנות פסקל למי שזוכר מה זה. בצבא הייתי סמב״צית בפיקוד העורף, הכי רחוק שיש ממחשבים, ועשיתי מילואים עוד עשר שנים אחרי תום השירות. אחרי הצבא המשכתי ללימוד תואר ראשון במדעי המחשב בבן גוריון ואחרי התואר המשכתי למשרות פיתוח בחברות היי-טק.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני מסתכלת סביבי ואני לא רואה נשים מסביבי, רוב השיח שלי הוא עם גברים, אני ברוב הזמן האישה היחידה, וזה משהו מורגש כל הזמן. בזמנו, מי שראיין אותי לתפקיד היו רק גברים, ראיתי אפס נשים בראיונות וזה מעצב את החוויה שלך. ככל שאני מסתכלת על שרשרת הניהול בהיי-טק את רואה פחות ופחות נשים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא כאישה. אבל בתור מישהי ששייכת לקהילה הלהט״בית אני יכולה לומר, שלאורך השנים שלי בעבודה בהיי-טק נתקלתי, כמו בכל מקום אחר, באנשים סופר הומופובים מצד אחד, וכאלה שלא אכפת להם והם בקטע של "חיה ותן לחיות" מצד שני. התנדבתי הרבה זמן ב״חושן״ – ארגון הסברה של הקהילה הגאה, שבאים לבתי ספר ומסבירים לתיכוניסטים על זהות מינית, ושם את פוגשת תלמידים ויכולה לדבר ולהראות עוד זוויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים