יוזמי חרם הפרסום נפגשו עם בכירי פייסבוק; התוצאה: לא משהו

יוזמי הקמפיין העולמי עצרו-רווחים-משנאה, הקוראים להחרים את הפרסום ברשת החברתית, נפגשו עם בכירי החברה, בהם גם מארק צוקרברג, המנכ"ל, והציגו בפניהם את דרישותיהם ● רבים מהם הביעו אכזבה עמוקה מהמפגש וממה שהם מכנים דיאלוגים שחוזרים על עצמם ללא תוצאות ● פייסבוק: "הם רוצים שפייסבוק תהיה חופשייה מדברי שנאה, וכך גם אנחנו"

הקמפיין העולמי עצרו-רווחים-משנאה קןרא להחרים פרסום בפייסבוק

מפגש בין קבוצות של אקטיביסטים ופעילי זכויות אזרח לבין בכירי פייסבוק (Facebook), בהם גם מארק צוקרברג, המנכ"ל, הסתיים באכזבה. נושא המפגש היה הדרישות הנוגעות לחרם הפרסום הנרחב על החברה, הכולל כבר מאות מותגים, בקמפיין העולמי עצרו-רווחים-משנאה (StopHateForProfit#) שיזמו הגופים השונים, ובו הם קוראים להפסיק את הוצאת הכספים על פרסום ברשת החברתית.

בפגישה הוצגו בפני בכירי החברה הדרישות, כמו, למשל, ליצור משרה בכירה לנושא זכויות אזרח, אך החברה לא נענתה בהתחייבויות או בלוח זמנים לביצוע השינויים.

רבים מן הארגונים שהשתתפו בפגישה הביעו אכזבה עמוקה ממה שהם מכנים דיאלוגים שחוזרים על עצמם ללא תוצאות.

"הפגישה שכרגע סיימנו הייתה אכזבה", ציין ראשד רובינסון, נשיא ארגון Color of Change. "פייסבוק הגיעה למפגש במטרה לסמן A על נוכחות". משתתפת אחרת, מקבוצת אקטיביסטים בשם Free Press, אחת ממובילי הקמפיין להפסיק-שנאה-למען-רווחים, ציינה, כי פייסבוק עדיין לא מתייחסת ברצינות לקריאות לפעולה להחרים את החברה. "במקום להתחייב ללוח זמנים לעקירת שנאה ומידע שקרי מפייסבוק, מנהיגי החברה סיפקו אותן אמירות ישנות בניסיון להרגיע אותנו מבלי להיענות לדרישותינו", אמרה ג'סיקה גונזלס, מנכ"לית משותפת של ארגון Free Press. "פייסבוק התייחסה לפגישה שלנו כאילו הייתה לא יותר מתרגיל ביחסי ציבור". היא גם אמרה בראיון עימה, כי "אני לא יודעת עם איפגש איתם שוב עד שיעשו כמה התחייבויות".

הקבוצות השונות אף הביעו ספק שהחברה אכן תבצע שינויים. "כל זה טוב כל עוד פייסבוק אכן תעשה משהו בקשר לתוכן. זה כמו ללכת לרופא, לקבל סדרה חדשה של המלצות בנוגע לתזונה שלך, ולא לעשות דבר בקשר לכך ולהתפלא מדוע אתה לא בריא יותר", אמר רובינסון.

הקמפיין קורא לחברות להעמיד 10 דרישות, הנוגעות להנהלות של פייסבוק כמעט בכל היבט, החל מהפרסומות שהיא מאפשרת בפלטפורמה שלה ועד מבנה צוות המנהלים ומדיניות התוכן. למשל, הקמפיין דורש שפייסבוק תשכור מנהלים בדרג בכיר עם ניסיון בזכויות אזרח, שיאמדו את המוצרים והמדיניות של החברה בהיבטים של אפליה, דעות קדומות ושנאה. עוד דורשים מארגני החרם שפייסבוק תתחייב לבצע ביקורות לא תלויות בנוגע להפצת שנאה ומידע שקרי, להסיר קבוצות פרטיות וציבוריות המתמקדות בשנאה או באלימות ולעצור כל המלצה או גישה לקבוצות מעין אלה, ולספק לכל סורקי התוכן הדרכה בנושאי מניעת דעות קדומות ודברי שנאה בתוך 90 הימים הקרובים. בנוסף, הם דורשים שפייסבוק תחסום מודעות פרסום פוליטיות שמכילות שקרים בוטים, שגררו ביקורות על החברה בשל התרתן בעבר, והצדיקה זאת כשאמרה כי אינה רוצה לצנזר התבטאויות פוליטיות.

דובר פייסבוק, אנדי סטון, פרסם תגובה לפגישה, שבה צוין, כי "הפגישה הזאת הייתה הזדמנות עבורנו לשמוע ממארגני הקמפיין ולתת שוב אישור למחויבותנו להילחם בשנה בפלטפורמה שלנו. הם רוצים שפייסבוק תהיה חופשייה מדברי שנאה, וכך גם אנחנו. אנו יודעים ששופטים אותנו על מעשים ולא על מילים, ואנו אסירי תודה לקבוצות האלה ולרבים אחרים על מעורבותם המתמשכת".

גם שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של החברה, התייחסה לפגישה, וכתבה בפוסט בפייסבוק, כי "הפגישה עזרה לנו ללמוד רבות במה אנו יכולים להשתפר, והפעלנו בחברה רבות מן ההמלצות של המבקרים והקהילה הרחבה יותר של פעילי זכויות האזרח. בעוד שלא נבצע את כל השינויים שהם דורשים, נפעיל רבות מההצעות שלהם בקרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים