"נראות רשתית תורמת להיבטים העסקיים בארגון"

"לנראות הרשתית יש השפעה ישירה גם על רמת התפעול של מערכות המידע וגם על חיזוק רמת אבטחת המידע של ארגונים", אמר זיו רוקח, מנהל פעילות גיגמון בישראל ודרום EMEA, והרחיב על ההתפתחויות בתחום ועל פעילות החברה

זיו רוקח, מנהל אזורי בגיגמון לישראל ודרום EMEA. צילום: יח"צ

"הנראות הרשתית היא תחום שנמצא בצמיחה. יש לתחום זה השפעה ישירה גם על רמת התפעול של מערכות המידע וגם על חיזוק רמת אבטחת המידע של ארגונים. ככזו, לנראות הרשתית יש השפעה ישירה על ההיבטים העסקיים בארגון", כך אמר זיו רוקח, מנהל פעילות גיגמון (Gigamon) בישראל ודרום EMEA.

רוקח דיבר בכנס InfoSec 2020. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך לפני ימים אחדים, באופן וירטואלי. הוא ציין כי גיגמון נוסדה ב-2004 "ומתמחה אך ורק בנראות רשתית. הסניף הישראלי עובד עם ארגונים מכלל מגזרי המשק, לרבות ממשלה, בריאות, ביטחוני, אנטרפרייז, טלקום ופיננסי".

"אנחנו רואים צמיחה אקספוננציאלית בכמויות המידע הארגוניות. נתונים אלה אף חוו האצה בתקופת הקורונה", הוסיף רוקח.

לדבריו, "המידע הופך להיות הדלק בעידן המודרני. כמויות המידע מייצרות מורכבות, סיכונים ועלויות. אלא שארגונים מבינים שבלי השקעה בתחום יהיה להם קשה לשרוד. כך, מאז שנת 2000 ועד היום, מחצית מ-500 החברות הגדולות בעולם נעלמו, כי הן לא השכילו להתמודד עם כמויות המידע והחדירה לדיגיטל. זה קרה משילוב העובדה שהלקוחות שלהם הביעו שביעות רצון מועטה עם אבטחת מידע ברמה נמוכה".

הוא ציין כי "בעשורים האחרונים, ארגונים הפכו ליותר מורכבים. בעבר, גבולות הארגון היו ברורים, וכיום הם מטושטשים. ארגונים משקיעים בענן פרטי וציבורי, התשתיות וירטואליות, יש אתרים מרוחקים, הארגון נפתח לעבודה מרחוק. כל אלה יוצרים אתגר עוד יותר גדול למנהל האבטחה. בעבר, מנהל האבטחה נדרש להתמודד רק עם תשתיות פנימיות, אבל הוא הפך להיות חוליה מרכזית בתהליכים העסקיים של הארגון".

"שני אתגרים נוספים הם המתקפות וביצועי שכבת האבטחה", אמר רוקח. "אלה באים לצד בירידה בתקציבים. גיגמון מגיעה לאזור הזה: היא מאפשרת נראות רשתית לכלל המערך הארגוני – הווירטואלי, הפיזי והענני. כך, היא מייצרת אמת אחת למנהלי האבטחה והתשתיות".

"נראות רשתית חסרה"

לדבריו, "חברות המחקר, כמו גם הממשל הפדרלי בארצות הברית, מדברים על נראות רשתית חסרה. יותר ויותר ארגונים משקיעים בתחום, על מנת לוודא כי האבטחה בארגון תהיה אפקטיבית, יעילה ומותאמת לעידן הנוכחי. גיגמון עונה לאתגר העומד בין אזורי התשתית לבין כלי האבטחה. אנחנו מאפשרים את העברת המידע הרלוונטי לכלים הרלוונטיים. בעבר, מנהלי התשתיות היו מעבירים את כלל התעבורה לכלי האבטחה. אתנו ניתן לצמצם היקפים אלה ולהעביר רק את מה שנדרש לכלי המתאים". הוא הסביר כי "המידע עובר ל-'מוח' של המערכת שלנו, הוא מעבד את המידע ומנתח אותו, ועל בסיס הניתוח הוא יודע להעביר את המידע הרלוונטי לכלי הרלוונטי".

"כך", סיכם, "עם הכלי האג'ילי והגמיש שלנו, אנחנו מביאים להורדת המורכבות ומסייעים לקושי של מנהלי האבטחה להתמודד עם התעבורה הגדולה. ארגונים מבינים את הצורך בהנגשת שירותים חדשים, הם יודעים שעל מנת לשרוד בכלל ובעידן הקורונה בפרט, יש להנגיש שירותים החוצה. אנחנו מסייעים לעולם זיהוי האנומליות ויודעים למקד את כלי האבטחה – באבטחה. בדרך זו אנחנו חוסכים לארגון משאבים רבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים