כך ייראה חדר הטיפולים העתידי בעולם הבריאות הדיגיטלית

שימי ארנסט, מנמ"ר המרכז הרפואי שיבא, סיפר בכנס הווירטואלי DIGITAL HEALTH של אנשים ומחשבים על חדר הטיפולים העתידי, הממוקם במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שיהיה מעין האב טכולוגי, שמיושמים בו טכנולוגיות של ניטור, בינה מלאכותית, תקשורת, מציאות רבודה ורובוטיקה

שימי ארנסט, מנמ"ר בית החולים שיבא. צילום: יניב פאר

רובוטים לצד רופאים, מכשיר לאבחון קליני באמצעות הקול, חיישן בינה מלאכותית עם יכולת לנבא הידרדרות בנשימה – כל אלה הם חלק מהטכנולוגיות החדשניות ופורצות דרך שנמצאות בחדר הטיפולים העתידי, הממוקם במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. החדר הוצב במרכז הארצי לסימולציה רפואית, ומתורגלים בו תרחישי אמת.

פרטים על כך מסר שימי ארנסט מנמ"ר המרכז הרפואי שיבא, שהשתתף בכנס הווירטואלי DIGITAL HEALTH של אנשים ומחשבים.

ארנסט ציין, כי למעשה, מדובר בהאב טכולוגי, שמיושמים בו טכנולוגיות של ניטור, בינה מלאכותית, תקשורת, מציאות רבודה ורובוטיקה. החדר החכם אמנם תוכנן הרבה לפני פרוץ הקורונה, אבל הושק בשיא ימי המשבר הרפואי. לדבריו "החדר החכם הוא חלק ממהפכת הביג דטה והרפואה הדיגיטלית, שנועדה במקורה מתוך חשיבה כיצד משפרים כל הזמן את הטיפול בחולים, ואיך אפשר לזהות מראש חשש למצבים מסוכנים או הידרדרות תוך כדי אשפוז", אמר ארנסט.

ארנסט אומר, כי "המטרה שלנו היא להכניס לשם את כל הטכנולוגיות החדישות של ספקי טכנולוגיות, לשמש כמרכז מבקרים, להקים שם מתחם חשיבה של סדנאות, וכאמור לבצע שם סימולציות של תסריטי טיפול בחולים, כאשר את תפקיד החולים והרופאים ממלאים שחקנים מקצועיים", המשיך ארנסט.

חדר אשפוז שהוא האב טכנולוגי. מילום: דוברות המרכז הרפואי שיבא

חדר אשפוז שהוא האב טכנולוגי. מילום: דוברות המרכז הרפואי שיבא

ארנסט פירט את החדרים הווירטואליים במתחם החדשני. למשל, חדר האשפוז העתידי כולל גם חדר אשפוז מודרני, שמתאר את כל הכלים החכמים שעומדים לרשות המטפלים והמטופלים, וגם דימוי וירטואלי כיצד ייראה הטיפול בבית המאושפז, לשם הולכת הרפואה הדיגיטלית.

"אנחנו מסתכלים 10 שנים קדימה. רוצים לתת למטופל את התחשוה הכי טובה, אפילו של בית מלון, ובמקביל לעשות הכל כדי שהטיפול יהיה המיטבי והיעיל ביותר", אומר ארנסט. האתגר הופך להיות מעניין יותר כאשר החולה עובר לאשפוז בית. "בתפיסה שלנו", אומר ארנסט, "הבית של המטופל הופך להיות חדר האשפוז כמו בבית חולים, עם כל אפשרויות הניטור, הבדיקות מרחוק, כלים של מציאות רבודה ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים