"הקורונה הביאה לשימושיות מואצת של הענן בארגונים"

מיכאל חיון מ-נס מתאר כיצד המעבר לעבודה מרחוק האיץ תהליכי דיגיטציה, אוטומציה ומעבר לענן, ואת הדרך שבה מומחי פתרונות מיקרוסופט ב-נס הטמיעו את פתרונות הענן והשיתופיות של הענקית מרדמונד ביותר מ-100 ארגונים - בתוך שבועות בודדים

מיכאל חיון, סמנכ''ל חטיבת מיקרוסופט ב-נס. צילום: יח"צ

"בשנתיים האחרונות, כלל השוק וגם אנחנו, חברות האינטגרציה, עברנו כברת דרך בהבנת היתרונות והיכולות הגלומים בענן. משבר הקורונה תרם לכך רבות, בהאצת התהליכים הדיגיטליים בארגונים. בתוך שבועות בודדים ערכנו בקרב יותר מ-100 ארגונים פרויקטים של מעבר לענן Azure או לחלקים ממנו, לרבות פלטפורמת סביבת העבודה הדיגיטלית Teams", כך אמר מיכאל חיון, סמנכ"ל חטיבת מיקרוסופט ב-נס (Ness).

"נס קיבלה לפני כמה שנים החלטה אסטרטגית – ללכת לענן", אמר חיון. "מאז עשינו כברת דרך בתחום, רכשנו חברות מתמחות בעולם הענן, ובהן את קלאודינג ו-ITWay, פיתחנו פתרונות ושירותים מבוססי ענן ואף הקמנו חטיבת מיקרוסופט ייעודית, על מנת להעניק הן לגופי האנטרפרייז בישראל והן למגזר ההיי-טק יכולות מקצה לקצה מבוססות ענן".

הוא הסביר ש-"הענן, בראייתנו, הוא פלטפורמה ולא פתרון נקודתי. אנחנו מביטים על הלקוח ברמה הוליסטית, כדי להבין את צרכיו מקצה לקצה ולערוך את המסע לענן עם קבלת פתרון בצורה מלאה. אנחנו מסייעים ללקוחות לצלוח את המסע הזה, תוך מענה להיבטי רגולציות ואבטחת מידע".

החמ"ל של נס

חיון סיפר כי "במהלך ימי הקורונה ביצענו הסבה דיגיטלית ליותר מ-100 ארגונים במשק, בכלל מגזרי הפעילות. עשינו זאת עם פתרונות מיקרוסופט: פלטפורמת Teams, חבילות 365, דיינמיקס וכמובן, העברת ובניית סביבות ב-Azure. הטריגר הראשוני היה ביסוס של פתרונות עבודה מרחוק לארגוני אנטרפרייז, גופים ממשלתיים, גופי בריאות וארגונים מהמגזר הפרטי, ובהמשך ייצבנו את סביבות העבודה ולמעשה הענקנו פתרונות של 'המשכיות עסקית' מבוססי ענן".

"לטובת ההטמעה המהירה והתמיכה", הוסיף, "הקמנו חמ"ל, מרכז תמיכה ייעודי שאליו פונים המשתמשים בכל שאלה – מהסבר כיצד משתמשים בשירותים ועד לטיפול בתקלות. זה עבד בצורה מדהימה. סייענו לחדירה של השירותים עבור עשרות אלפי משתמשים בתוך שבועות מעטים, תוך שאנחנו מפתחים תוספים, Adds On מותאמים אישית. בעולמות הניהול והמערכות תומכות קבלת החלטות פיתחנו מערכת מבוססת Power BI, שמאפשרת לשלוט בנתונים. יש לנו כלי BI ייחודי בשם מערכת יהלום – מערכת עננית על Azure שמתממשקת למגוון מערכות מידע, עורכת אינטגרציה וניתוח של הנתונים, ובעזרת תצוגה גרפית מציגה נתונים במגוון חתכים. למעשה, היא משמשת ככלי תומך קבלת החלטות".

"בימי הקורונה הרחבנו את היכולות של יהלום", הסביר חיון, "וכיום אנחנו מנהלים כמה מוקדי בדיקות במגזר הפיננסי תחת מערכת זאת. בדרך זו אנו מסייעים למנהלים לנהל צוותים של מאות עובדים".

כמו כן, "ביצענו פרויקט עבור מערכות רווחה עירוניות, לטובת תושבים שנדרשים לשירותים אלה. כך, במקום שהתושב ייגש למשרד וימלא טפסים, הוא יכול לעשות זאת כיום בטלפון או באינטרנט. הוא מגיש בקשה לשירות ולביתו מגיע עובד סוציאלי עם טאבלט, ומשם ממשיכים את הטיפול".

חיון ציין עוד כמה פרויקטים שביצעה נס בתקופת הקורונה: "ערכנו פרויקטים מבוססי Microsoft Power Apps לניהול תהליכי גיוס בעולם משאבי האנוש. עבור ארגונים במגזר הביטחוני ביצענו פרויקט לניהול משאבי אנוש וניהול ציוד. כמו כן, פיתחנו פלטפורמה לניהול התו הסגול של משרד הבריאות עבור כמה ארגונים, ביניהם רכבת ישראל. המערכת מאפשרת לעובד לחתום על הצהרת בריאות דיגיטלית, כאשר מאחור יש מערכת דו"חות, המטפלת בניתוח הנתונים בהיבטים שונים, כגון כמה אורחים הגיעו לתחנה, כמה סורבו כניסה ועוד".

"נס עוברת תהליך של חריש עמוק בטרנספורמציה דיגיטלית", ציין חיון. "הכשרנו עשרות עובדים לקבלת הסמכות מקצועיות טכנולוגיות בתחומי הענן, הפיתוח, התשתיות והמכירות של מיקרוסופט. במהלך השנה הקרובה, מאות עובדים יעברו הדרכות לטובת מימוש היעד של נס כארגון דיגיטלי מלא, וכל זה בשיתוף מיקרוסופט".

לסיום, הוא סיפק שתי המלצות מרכזיות ללקוחות ארגוניים שרוצים לעבור לענן: "התייחסו לכך כאל פלטפורמה עסקית ולא טכנולוגית, ובחרו ספק שיראה את הצרכים שלכם בצורה הוליסטית וייתן מענה רחב ביותר למגוון האתגרים שכולנו עומדים בפניהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים