עיבוד ביג דטה: אפסולבר גייסה 13 מיליון דולר

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת עיבוד של ביג דטה מובנה ולא מובנה באמצעות אגמי נתונים ● קרן ורטקס ונצ'רס הובילה את הסבב, ובין המשתתפות בו הייתה קרן JVP הישראלית

אורי רפאל, מנכ"ל ומייסד שותף של אפסולבר. צילום: יח"צ

אפסולבר (Upsolver), חברה ישראלית שפיתחה טכנולוגיה לעיבוד ביג דטה, הודיעה היום (ג') שהיא השלימה סבב גיוס A בסך של 13 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ורטקס ונצ'רס והשתתפו בו הקרן הישראלית JVP, שהובילה את הסיבוב הקודם בחברה, Wing VC האמריקנית ומשקיעים פרטיים כג'ף רוטשילד, מייסד וריטאס והמנהל הטכנולוגי הבכיר הראשון בפייסבוק, וסוהייב אבאסי, לשעבר יו"ר ומנכ"ל אינפורמטיקה. יחד עם הסבב הנוכחי, החברה גייסה עד כה 30 מיליון דולר.

בעקבות הגיוס יצטרף לדירקטוריון אפסולבר אין סיק ריי, שותף כללי ומייסד שותף של ורטקס ונצ'רס. הוא אף ייסד את Opsware, שנמכרה ל-HP תמורת 1.6 מיליארד דולר, והשקיע בשלבים המוקדמים בחברות כמו Cloudera ו-Couchbase. מצטרף נוסף לדירקטוריון החברה הוא גדי פורת, שותף בקרן JVP.

באפסולבר אומרים כי כספי הגיוס מיועדים כדי להאיץ את התרחבות החברה בצפון אמריקה, להגדיל את צוותי הפיתוח ושירות הלקוחות שלה, ולאפשר פריסה של הפלטפורמה לעננים נוספים.

תקופת הקורונה האירה לחברה פנים, ובחברה מוסרים על גידול משמעותי בשימוש ובדרישה למוצר שלה במהלך המשבר, לאחר ששילשה את קצב ההכנסות שלה בשנה החולפת.

הפרדת מסד הנתונים המסורתי לשלושה חלקים

הטכנולוגיה של אפסולבר מאפשרת עיבוד של ביג דטה מובנה ולא מובנה באמצעות אגמי נתונים, על ידי הפרדת מסד הנתונים המסורתי לשלושה חלקים: אחסון, עיבוד ומטה-דטה. הפרדה זו מקטינה באופן דרמטי את העלות והתלות בספק מסד נתונים אחד, אך היא מציגה מורכבות הנדסית חדשה: כל חלק חייב להיות מנוהל בנפרד – תהליך שדורש השקעת זמן רב ועלויות גבוהות, ויכול להתבצע רק על ידי מהנדסי ביג דטה המתמחים בקוד פתוח כמו Apache Spark ו-Apache Hadoop.

"גיוס מהנדסי ביג דטה הוא אחד האתגרים המורכבים כיום במרבית הארגונים", אמר אורי רפאל, מנכ"ל ומייסד שותף של אפסולבר. "מנגד, חשוב לאפשר לאנשי הדטה להשקיע את זמנם בפתרון הבעיות הקשות ביותר של הארגון, ולא להתמודד עם ביצוע משימות אפורות שחוזרות על עצמן. אפסולבר מסייעת להפוך משימות חוזרות ונשנות אלה לאוטומטיות באמצעות כלי ויזואלי, מבוסס SQL, שנגיש לכל משתמש טכני בארגון. הלקוחות שלנו מסיימים פרויקטי אגמי נתונים בעשירית מהזמן שהיה לוקח להם קודם והם מצליחים לשלב בתהליך פי 10 יותר משתמשים, שמספקים עוד תובנות מהדטה".

לדברי פורת, "אפסולבר יכולה להיות מובילה בשוק אגמי הנתונים המתפתח. אנחנו צופים שרובו המכריע של המידע הארגוני יישמר באגמים, ושאפסולבר תהיה הפלטפורמה שתהפוך את המידע לנגיש בקלות ובזמן אמת. השימוש בממשקים מוכרים מעולמות מסדי הנתונים מאפשר לארגונים להרחיב את השימוש באגמי נתונים בקרב צוותי הדטה הקיימים שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים