ראש בראש – רחפן נגד רחפן

התעשייה האווירית תשלב יכולות יירוט באמצעות רחפן במערכת Drone Guard – מערכת האנטי-רחפנים שלה ● חתמה על הסכם עם הסטארט-אפ הישראלי איירון דרון

הרחפן המיירט. צילום: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי איירון דרון (Iron Drone), שבמסגרתו היא תשלב יכולות יירוט ב-Drone Guard, מערכת האנטי-רחפנים שלה.

איירון דרון מתמחה בפיתוח רחפנים אוטונומיים ליירוט רחפנים, שכעת משולבים במערכת האנטי-רחפנים של אלתא. הרחפן המיירט מסוגל לפעול ביום ובלילה ומשוגר מתחנת עגינה המאחסנת כמה רחפנים מוכנים לפעולה, הניתנים להפעלה בקצב מהיר. כך מתאפשרת התמודדות בו-זמנית עם כמה מטרות ונחילים.

המכ"ם המשולב במערכת Drone Guard מסוגל לזהות חדירת רחפנים למרחב האווירי. עם זיהוי חדירה מוזנק הרחפן המיירט וטס לעבר המטרה בהכוונת המכ"מ. בשלב זה הרחפן המיירט מזהה וננעל על המטרה באמצעות חיישנים ויכולות ראייה ממוחשבת, וממשיך לביצוע משימת היירוט עד לפגיעה הפיזית בכלי התוקף ונטרולו. התהליך כולו מתבצע באופן אוטונומי, בלא התערבות אנושית.

פתרון זה, נמסר, "מאפשר יירוט באזורים שבהם אי אפשר לעשות שימוש באמצעי הגנה רכה, או באמצעי הגנה בעלי השפעה סביבתית גבוהה: שדות תעופה, אזורים מאוכלסים ותשתיות לאומיות".

בשנים האחרונות ניכרת עלייה דרמטית בשימוש ברחפנים. לצד השימוש בהם למטרות לגיטימיות, יש מגמה גוברת של שימוש ברחפנים על ידי גורמי טרור ופשיעה, והם הפכו לאיום פוטנציאלי על מתקנים רגישים, התכנסויות המוניות, אישים מפורסמים וכלי טיס אחרים, וכן בנושאי הגנת המולדת. זאת, בשל הקושי לאתר אותם, הנובע מגודלם הקטן ומטיסתם האיטית בגובה נמוך. מל"טים קטנים ורחפנים עשויים לשמש למטרות עוינות, כגון איסוף מודיעין, הברחות, או אפילו נשיאת חימוש. לכן, נמסר, "נדרש פתרון משולב רב-שכבתי להגנה מלאה מפני כל סוגי האיומים".

יותר מ-100 יחידות של מערכת האנטי-רחפנים, שמפותחת ומיוצרת בחטיבת אלתא ומשמשת לאיתור, לזיהוי ולשיבוש פעילות רחפנים – נמכרו עד כה ברחבי העולם. צביקה ירום, מנהל מפעל היבשה באלתא, התעשייה האווירית, אמר, כי "שילוב יכולות היירוט במערכת מספק פתרון ייחודי עבור מגוון רחב של איומים. המערכת משלבת את הידע והניסיון של אלתא בתחומי המכ"ם, המודיעין והבינה המלאכותית, עם הפתרון של איירון דרון ליירוט קינטי של רחפנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים