ייתכן שאפל נטשה את אינטל בגלל בעיות קשות במעבדי סקיילייק

ב-WWDC 2020, הודיעה אפל על מעבר דרמטי ממעבדי אינטל במחשבי Mac, למעבדי ARM שלה עצמה, בשל צורך בביצועים ספציפיים ואיחוד פלטפורמות ● המהנדס הראשי של אינטל לשעבר טוען כעת כי הכל בגלל "הבטחת האיכות הגרועה של סקיילייק"

מעבדי ה-Skylake של אינטל

אחת ההודעות הדרמטיות מאירוע WWDC 2020 השנה הייתה ההכרזה של אפל על מעבר לשימוש במחשבי Mac שלה ממעבדי אינטל למעבדי ARM, אותם מכנה החברה 'אפל סיליקון' (Apple Silicon) ושהיא אחראית על ייצורם. כעת נשמעים קולות חדשים של גורם יודע דבר שאולי מסבירים את המעבר הזה.

הבשורה על הפסקת השימוש במעבדי אינטל לא הפתיעה איש, בהתחשב בעובדה ששמועות על כך שאפל בוחנת שבבי ARM החלו כבר לפני מספר שנים. אפל הסבירה את השינוי בצורך בביצועים ספציפיים ובאיחוד פלטפורמות, אלא שדווקא אחרי שהמעבר אושר רשמית, מגיעים לחדשות דיווחים ממקורות שונים אודות הסיבות האמיתיות להחלטה הנועזת של החברה להשתחרר סופית מאינטל.

אתר PCGamer דיווח אתמול (ד') כי המהנדס הראשי של אינטל לשעבר, פרנסואה פיידנואל, תולה את הסיבות לשינוי בבעיות של שבבי סקיילייק (Skylake) של אינטל. פיידנואל ציין בדבריו כי אפל אכן בחנה את האפשרות להשתמש בשבבי ARM במחשבי Mac שולחניים ומחשבים ניידים במשך זמן רב. עם זאת, לדבריו, הבעיות בארכיטקטורת סקיילייק הן שגרמו לאפל להקצות משאבים רבים יותר לפיתוח שבבי אפל סיליקון שלה.

אפל מצאה כמות באגים לפחות כמו אינטל

הבעיה העיקרית שגרמה להחלטה הסופית ולהצהרה הרשמית, לפי פיידנואל, הייתה הבטחת האיכות של מעבדי Skylake. כלקוחה של שבבי אינטל, אפל הייתה צריכה לשתול את החומרה הזו בליין המוצרים שלה, ואולם אפל בעצם החליטה לסגת מכך כיוון שחשפה בעיות רבות בסקיילייק.

פיידנואל טוען כי אפל הצליחה למצוא במעבדים באגים רבים, לפחות בהיקף שאיתרה בהם אינטל לפני שהציעה את הטכנולוגיה הזו ללקוחותיה. לדבריו, זו אינדיקציה ברורה לכך שמשהו לא בסדר בהבטחת האיכות של אינטל, וזאת הסיבה האמיתית להחלטה.

לדברי המהנדס הראשי לשעבר של אינטל, "אבטחת האיכות של סקיילייק הייתה יותר מבעיה, היא הייתה גרועה בצורה לא רגילה. התחלנו לאתר יותר מדי לדברים קטנים בתוך סקיילייק. בעיקרון החברים שלנו באפל הפכו למתייקים מספר אחת של בעיות בארכיטקטורה. וזה נהיה ממש ממש רע".

בין אם זו הסיבה האמיתי או לאו – נראה שכעת, כשאפל מאמינה כי שבבי ה-ARM שלה מספיק חזקים למחשבים שולחניים וניידים, החברה מוכנה סופסוף לקחת כיוון חדש לחלוטין. ובכל מקרה, המעבר המתוכנן ייעשה בשנתיים הקרובות, מה שאומר שאפל יכולה עדיין לעבוד על שכלול שבבי הסיליקון שלה ולהגיע למוצר איכותי.

אינטל או אפל לא הגיבו לדברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים