iPhone יכול להקליט אוטומטית מעצר משטרתי – פעולה שעשויה לשרת אתכם

קיצור דרך של העוזרת הקולית סירי יכול לשתף את המיקום שלכם וליצור וידיאו, באמצעות פקודה פשוטה ● הדבר יכול לשרת משתמשים בשלל נסיבות, אבל גם לסייע להם בצבירת הוכחות ועדויות על תקשורת עם רשויות אכיפת החוק

איך מצלמים בווידיאו בזמן מעצר? סירי תעזור. צילום אילוסטרציה: BigStock

במכשירי ה-iPhone של אפל, מסתבר, נכללת פקודה פשוטה לעוזרת הקולית המובנית סירי, וזו מאפשרת שליחת מיקום ופתיחה בתיעוד ווידיאו במקרי חירום שונים, או סתם כשהידיים תפוסות.

אם אתם נמצאים בסיטואציה שבה אין לכם זמן או אפשרות לחייג בטלפון, או לשלוח מסרון למישהו, כדי ליידע איפה אתם נמצאים ומה קורה לכם בזמן נתון, וגם לא להתחיל להקליט סרטון וידיאו – חשוב שתדעו שיש לכם ב-iPhone אופציה לעשות זאת במהירות וביעילות, ללא מגע ידיים.

לצורך כך תוכלו להשתמש באפליקציית קיצורי הדרך (Shortcuts) של אפל, ובקיצור דרך שנוצר על ידי משתמש רדיט, רוברט פטרסן תושב אריזונה, בכדי לשלוח הודעה עם המיקום שלכם בזמן נתון לחבר או בן משפחה, כמו גם לפתוח בצילום וידיאו באופן אוטומטי, מבלי צורך ביותר מפקודה פשוטה – "היי סירי, עוצרים אותי" (Hey Siri, I'm getting pulled over – הפקודה באנגלית ולא ברור אם היא פועלת גם בעברית אחרי ההתקנה).

מחאת Black Lives Matter בארה"ב. צילום: BigStock

מחאת Black Lives Matter בארה"ב. צילום: BigStock

הפיצ'ר שיסייע לאקטיביסטים להוכיח את שאירע? 

ויש סיבה למשפט הפקודה המסוים – הפיתוח הגיע בזמנים שבהם מפגינים רבים במחאת Black Lives Matter גילו שתיעוד בווידיאו הכולל מיקום מדויק של אינטראקציות שהיו להם עם שוטרים, יכול לסייע להם להוכיח בדיעבד את שאירע במדויק. ממש כפי שצילום חניקתו למוות של ג'ורג' פלויד הביא לחשיפת הפרשה הנוראה ולפרוץ המהומות והמחאה נגד אלימות משטרתית בעקבותיו.

נכון, הפיצ'ר יכול לסייע גם במקרי חירום אחרים, כמו למשל אם מישהו מאיים על גברים או נשים כשהם נמצאים לבדם, בעת שוד או ניסיון אונס חלילה. הוא גם עשוי לעזור במקרים פחות דרמטיים, אבל עיקר הייעוד של התכונה הוא לסייע לכם מול המשטרה ואנשי אכיפת החוק, כדי לשמור על תיעוד אובייקטיבי שלכם את האירועים והאינטראקציות עימם.

פטרסן יצר את קיצור הדרך, מסתבר, בכלל כבר בשנת 2018. ואולם בשבוע שעבר הוא צייץ בטוויטר והציע לו גרסה אחרונה. "כמה אנשים ואתרי חדשות מעברים גרסה ישנה של קיצור הדרך שלי 'עוצרים אותי'. הגרסה הנוכחית נמצאת כאן", כתב וסיפק את הקישור להורדה.

לפי הסבריו של פטרסן בפוסט ברדיט, קיצור הדרך "פותח את המצלמה הקדמית שלכם ומתחיל הקלטת וידיאו, כך שיש לכם תיעוד וידיאו של המעצר. ברגע שתפסיקו את ההקלטה, זה נותן לכם את האפשרות לשלוח את הווידיאו לכונן ה-iCloud או ל Dropbox", מה שישמור עליה בענן גם אם המכשיר יוחרם על ידי השוטר, או יילקח מכם על ידי תוקף.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים