כיצד הרפואה ההיברידית סייעה למאוחדת לטפל בחולי הקורונה?

ד"ר דוד מוסינזון, סמנכ"ל רפואה במאוחדת, אמר כי הניסיון של הקופה ברפואה היברידית אפשר לה לטפל ביעילות בכרבע מחולי הקורונה שהיו עד כה בישראל, וסיפר על התורים הדיגיטליים, שהשימוש בהם גדל בתקופת ההסגר במאות אחוזים

דוד מוסינזון, סמנכ"ל רפואה בקופת חולים מאוחדת. צילום: אלעד גוטמן

קופת חולים מאוחדת היא אמנם השלישית בגודלה מבין קופות החולים בישראל, עם נתח של 13.9% (נכון ל-2018), אבל היא טיפלה בכרבע מחולי הקורונה שהיו עד כה במדינה. הנגיף תפס את הקופה כשהיא מוכנה יחסית, מאחר שמזה שלוש שנים היא מיישמת תהליכים של רפואה היברידית – כך סיפר ד"ר דוד מוסינזון, סמנכ"ל רפואה במאוחדת. הוא דיבר בוובינר בריאות דיגיטלית של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה.

"היינו בין החלוצים שהשתמשו במושג הזה, וכשהיום אני שומע ורואה שארגונים אחרים, אפילו מתחרים, מיישמים את הרפואה ההיברידית, אני שמח, כחלק מהערבות והשיתוף שקיימים בישראל במצבי חירום", אמר ד"ר מוסינזון.

הוא הגדיר בתחילת הרצאתו מהי רפואה היברידית. "התפיסה הישראלית של רפואה היברידית, לרבות בקופת חולים מאוחדת, שונה מאיך שהיא נתפסת במדינות אחרות", אמר. "הכוונה היא לרפואה שלא מסתיימת ביציאה מהמרפאה, והזירה הביתית הופכת להיות חלק מהטיפול. מדובר בשילוב של הרפואה הדיגיטלית עם זו הקהילתית. אצלנו, הדבר נעשה באמצעות אמריקן וולס".

הוא ציין כי "אנחנו בפירוש מבדילים את הרפואה ההיברידית מהטלה רפואה. זה הרבה יותר זה. הרפואה ההיברידית היא הטיפול השלם במטופל, במרפאה ובבית".

התורים הדיגיטליים בקופת חולים מאוחדת

במסגרת התפיסה שילבה הקופה תהליכים א-סיכנרוניים, כולל מתן מרשמים מסוימים ללא צורך להגיע לרופא. "ככלל", אמר מוסינזון, "ניתן לפנות לרופא אונליין בכל שעה משעות היום והוא משיב בשעות שנוח לו, מבלי להפריע לשגרת העבודה שלו".

כמו כן, מאוחדת מפעילה מערכת לזימון תורים, שמאפשרת למטופלים לקבוע תור במרפאה, תור דיגיטלי או גם וגם, כלומר: מפגש פיזי והמשך הטיפול בדיגיטל. מוסינזון אמר כי "התור הדיגיטלי אצלנו מתנהל כך: המטופל 'יושב' בחדר המתנה וירטואלי וכאשר הרופא קורא לו והם מתחילים את הפגישה, הוא יכול לראות את התיק הרפואי של המטופל בלחיצת כפתור, מבלי לעבור ליישומים אחרים או לצאת מהמערכת. זה הייחוד שלנו". לדבריו, כמות הביקורים הדיגיטליים עלתה במאות אחוזים בזמן הקורונה.

הקשר המקוון בוצע לאחר שהותקנו לרופאים מערכות תומכות, מבוססות בינה מלאכותית, וכן הועלו כלים שמאפשרים לשדר לו את לחץ הדם או הסוכר של המטופל, ואפילו בדיקות שתן לנשים בהריון – הכול דרך הסמארטפון.

"כעת אנחנו נערכים לשגרת הקורונה, לרבות מתן מענה למטופלים שנמצאים בבידוד והמשך הטיפול בחולים כרוניים", סיים מוסינזון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים