אחרי הטענות על פגיעה בפרטיות – זום עוברת להצפנה מקצה לקצה

עד כה האפשרות סופקה רק למנויים משלמים, אך מיולי כל משתמשי התוכנה - שאפשרה לנו בזמנים של קורונה לשוחח, לעבוד ואף לצרוך הרצאות ובידור אונליין בווידיאו צ'אט - יוכלו לבטוח יותר בפלטפורמה, שתשמור על פרטיותם

לא מפסיקה לצמוח ולהצליח. זום. צילום: BigStock

חברת התוכנה זום הודיעה על תכניתה החדשה להציע הצפנה-מקצה-לקצה בפלטפורמה שלה – לכולם. על פי הדיווחים, החידוש יהיה זמין לכלל המשתמשים מעכשיו, אחרי שעד כה ההצפנה המלאה התאפשרה רק למנויים משלמים.

זום הודיעה על החלטתה לספק רובד נוסף של פרטיות אתמול (ד'), לאחר שניהלה מספר מגעים עם ארגוני זכויות וחירות האזרח, ארגונים למען בטיחות הילדים, ומומחי הצפנה.

עד לפני כמה חודשים רבים לא הכירו בכלל את זום, שהפכה ממוצר נישתי יחסית כמעט בין לילה – ובחסות נגיף הקורונה, הבידוד והסגר – לפלטפורמה הפופולרית ביותר בעולם לשיחות וידיאו רבות משתתפים. בעיקר היא הצליחה בזכות חולשות של מתחריה, שלא השכילו לפתח מספר תכונות שיש ב-Zoom, ונאלצו להישאר מאחור.

אלא שעם ההצלחה באו גם הבעיות בדמות דיווחים על כשלי אבטחה מטרידים במיוחד. למשל, פגיעות "עין חקרנית" שהתגלתה בה (ובוובקס של סיסקו) עוד לפני הקורונה, אפשרה לזרים להיכנס לשיחות זום מבלי שהוזמנו; שתי פגיעויות קריטיות בתוכנה הוצעו למכירה על ידי האקרים תמורת חצי מיליון דולר; ומשתמש מקליפורניה הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה, בטענה כי היא משתפת נתוני משתמשים עם חברות כמו פייסבוק ללא הסכמתם. בנוסף היו גם משתמשים רבים שדיווחו על פריצות של האקרים לשיחותיהם, כשאותם גורמים הכניסו אליהן איומים, מסרים גזעניים, אנטי-הומואים או אנטישמיים, באירועים חמורים שאף משכו לאחרונה את תשומת ליבם של חוקרי ה-FBI וסוכנויות אכיפת חוק אחרות.

לפי ג'ון שיר, חוקר בכיר בחברת אבטחת הסייבר סופוס, "זום תיקנה את מרבית הפגיעויות הללו והשיקה באפריל את גרסה 5.0, וככלל, החברה טענה כל הזמן שהיא פועלת כדי להפוך את התוכנה למאובטחת יותר".

הבשורה על הצפנה מקצה-אל-קצה לכל המשתמשים היא הצעד האחרון, והמשמעותי, לטובת אבטחה תקינה של פרטיות המשתמשים. זום, שזכתה בעבר לביקורת בגלל היעדר אמצעי הפרטיות שלה, כאמור, נקטה במהלך בכדי לטפל בדאגות הפרטיות הרבות שנקשרו בשימוש בה.

על פי הדיווחים, ההצפנה מקצה-לקצה תהיה זמינה בגרסת הבטא של התוכנה מיולי ואילך, כשהמשתמשים יהיו חופשיים לבחור בה או לאו. מי שירצו בהגנה זו, יאלצו לעבור תהליך אימות חד פעמי, הכולל אימות מספר טלפון באמצעות הודעת טקסט. בנוסף, החברה הוסיפה ועדכנה גם כי הצפנה מקצה-אל-קצה תגרום למשתמשים לא להיות מסוגלים לחייג לשיחות זום באמצעות הטלפון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים