הליגה נגד השמצה לתאגידים: אל תפרסמו בפייסבוק

המטרה היא להפעיל על פייסבוק לחץ ציבורי, כדי שתטפל בתכני השנאה שמופצים בפלטפורמה שלה ● פייסבוק מפנה בתגובה את האצבע לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא.

הליגה נגד השמצה וארגונים נוספים הוציאו קריאה לתאגידים בינלאומיים לעצור פרסום ממומן בפייסבוק במהלך החודש הבא, חודש יולי, בכדי להיאבק בשנאה ברשת. במקביל, הם פצחו בקמפיין חדש בשם StopHateforProfit#.

על פי הארגונים, הם מבצעים את המהלך "במענה לכישלון החוזר ונשנה של פייסבוק להידרש באופן משמעותי לשנאה המתפשטת בפלטפורמות שלה". הקמפיין קורא למפרסמים עיקריים בפייסבוק "להראות כי לא יתמכו בחברה שמעמידה רווח לפני שלומם וביטחונם של הגולשים שלה".

המטרה של יוזמי הקמפיין היא להפעיל על הרשת החברתית הגדולה בעולם, שהיא גם הבעלים של ווטסאפ ואינסטגרם, לחץ ציבורי – הן מצד התאגידים והן מצד הגולשים – כדי לשכנע אותה "להפסיק לגרוף רווחי פרסום מתכני שנאה, לתמוך ביתר שאת באנשים שנפלו קורבן לגזענות ושנאה, ולהגביר את הבטיחות של קבוצות פרטיות בפלטפורמה".

"זה זמן רב שאנחנו עדים לאופן שבו פייסבוק אפשרה לכמה מהאלמנטים הגרועים ביותר בחברה לחדור לבתינו ולחיינו", הם טוענים. "כששנאה כזו מתפשטת ברשת, היא מסבה נזק עצום והופכת ללגיטימית גם מחוצה לה. הארגונים השותפים לקמפיין ניסו, ביחד ולחוד, לדחוק בפייסבוק להפוך את הפלטפורמות שלה לבטוחות יותר, אך בפועל, החברה כשלה שוב ושוב. אנחנו מקווים שקמפיין זה יוכיח לפייסבוק עד כמה המשתמשים והמפרסמים שלהם רוצים שהחברה תחולל שינוי אמיתי – ולטובה".

פייסבוק לא עושה מספיק נגד תכני שנאה? יש מי שהולך על הכיס (העמוק) שלה. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק לא עושה מספיק נגד תכני שנאה? יש מי שהולך על הכיס (העמוק) שלה. אילוסטרציה: BigStock צילום: אילוסטרציה - BigStock

פייסבוק מואשמת כבר מזה כמה שנים בכך שהיא לא מונעת מספיק תכנים שקוראים לשנאה ולטרור בפלטפורמות שלה, ובמיוחד ברשת החברתית עצמה. באחרונה אף פצחו מנהלים בכירים ועובדים בחברה בסמי-מרד, במחאה על ההחלטה של מארק צוקרברג שלא לגעת בתכנים גזעניים לדבריהם שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מפרסם על גבי הפלטפורמה, על רקע מחאת "חיי השחורים חשובים" שמתקיימת בימים אלה. זאת, בניגוד לטוויטר, למשל, שבאחרונה סימנה ציוץ שנוי במחלוקת של טראמפ כ-"טעון בדיקה". בעקבות הסמי-מרד קראו 140 מדענים לצוקרברג, בהם כאלה שממומנים על ידו, לשנות את המדיניות של החברה. בתגובה אמר מנכ"ל ומייסד פייסבוק כי החברה תבחן שוב את המדיניות שלה בנושא ו-"תקדם צדק גזעי".

מהלך נוסף שפייסבוק ביצעה באחרונה הוא הקמת "בית דין" של אנשי ציבור ומומחים חיצוניים, כדי שיכריע לגבי פרסום תכנים שנטען שהם מעודדים לטרור, או פייק ניוז. אחת מחברות הגוף הזה היא הישראלית אמי פלמור, לשעבר מנכ"לית משרד המשפטים.

פייסבוק בתגובה: זה טראמפ!

בתגובה לפנייה של הארגונים האמריקניים, פייסבוק האשימה את טראמפ. בהצהרה מטעמה נכתב כי "במהלך השבועות האחרונים, טראמפ הוציא צו נשיאותי שמורה לנו לא לבדוק עובדות כשמדובר בפרסומים פוליטיים, בעוד שקמפיין ביידן (ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית – י"ה) קרא לנו לעשות את ההיפך".

הם ציינו כי הקריאה של הארגונים באה "בדיוק ברגע שאנחנו משיקים את הקמפיין הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית למידע על הבחירות", שיתקיימו בנובמבר הקרוב.

"כשמנהלים פלטפורמה, יש לחצים יום יומיים מכל מיני כיוונים", נכתב בהצהרת פייסבוק. "הפוקוס שלנו הוא לעשות את הדבר החשוב ביותר: להסיר תכני שנאה ותוכן שפוגע בקהילות מסוימות, ולהשתמש בפלטפורמה שלנו כדי לספק מידע רשמי למשל על רישום להצבעה (בארצות הברית צריכים להירשם לפני שמגיעים לקלפי – י"ה). ברבעון הראשון של השנה לבדו, הסרנו כמעט 10 מיליון תכני שנאה, כאשר 89% מהם אותרו על ידי המערכות שלנו לפני שדווחו לנו. עשינו התקדמות, אבל יש עוד הרבה מה לעשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים