בשנה האחרונה: הממשלה השקיעה יותר מ-150 מיליון דולר בבריאות דיגיטלית

אניה אלדן, רשות החדשנות: לישראל יש פוטנציאל להוביל את תחום ה-Bioconvergence, שמאחד את תחומי הביולוגיה, הגנטיקה וה-IT, בגלל האקו-סיסטם הרחב שיש בארץ בתחום - של תעשייה, מחקר וסטארט-אפים

אניה אלדן, סמנכ"לית ברשות החדשנות. צילום: נעה זני

רשות החדשנות השקיעה בשנה האחרונה יותר מ-150 מיליון דולר בבריאות דיגיטלית, פארמה ומכשור רפואי, מתוך השקעה כללית של חצי מיליארד דולר בחדשנות ישראלית – כך מסרה אניה אלדן, סמנכ"לית ומנהלת זירת ההזנק ברשות. כמו כן, היא אמרה כי ככלל, ההשקעה הלאומית ביוזמות בתחום הבריאות הדיגיטלית עמדה בשנה האחרונה על 275 מיליון דולר וזו המיועדת לננו-טכנולוגיה הגיעה ל-396 מיליון.

אלדן השתתפה בוובינר בריאות דיגיטלית בעקבות הקורונה, שנערך באחרונה על ידי אנשים ומחשבים. היא ציינה כי מזה שנה, הרשות מקדמת את מסלול Bioconvergence – תחום חם, שהתחמם עוד יותר בעקבות הקורונה, שכולל בתוכו פעילות אינטגרטיבית בתחומי הביולוגיה, הגנטיקה וה-IT. "אנחנו רואים בזה פוטנציאל גדול מאוד", ציינה. "עולם הרפואה הולך לשם והייחוד של ישראל הוא באקו-סיסטם הרחב שלה. ישראל יכולה להיות מובילה בתחום, בעיקר בגלל היכולת של המגזר, האקו-סיסטם ומוסדות המחקר לעבוד ביחד".

היא דיברה על פעילות רשות החדשנות בתקופת הקורונה. "פרסמנו קול קורא לבעיות קורונה בשלושה תחומים: חיפוש אחר טכנולוגיות בשלות ליישום מידי, מוצרים תעשייתיים לטיפול ומניעה, ורעיונות פורצי דרך, שזמן היישום שלהם ארוך יותר", אמרה. "בתוך כמה שבועות קיבלנו 800 בקשות. בסופו של דבר אושרו 90 בקשות, בהיקף כולל של 56 מיליון שקלים".

בנוסף, חברות ומיזמים המשיכו להגיש בקשות למסלולי המענקים הרגילים של הרשות, שנועדו לא רק לבריאות. התקציב הכולל של מסלולים אלה עומד על 480 מיליון שקלים.

קול קורא לפיילוטים בתחום הבריאות הדיגיטלית

אלדן ציינה שבאחרונה יצא קול קורא לפיילוטים בתחום הבריאות הדיגיטלית, שיבוצעו בבתי חולים מרכזיים בחו"ל שמחפשים פרויקטים מישראל. זאת, בנוסף לתכנית קיימת, שבמסגרתה סטארט-אפים עובדים בשיתוף פעולה עם בתי חולים וארגוני בריאות נוספים מהארץ.

היא אף מסרה שחברות בתחום הבריאות יוכלו להשתתף במסלול מהיר לחברות בצמיחה, שמרכיב המזומנים שלהן זקוק לסיוע בגלל המצב שיצרה הקורונה ולמדינה יש אינטרס לקדם אותן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים