משתמשים חוו תקלות בענן של יבמ
אחרי שהשרתים שוחזרו, הבעיה טופלה ותוקנה, כך לפי הענק הכחול ועל פי דיווחי גולשים ומשתמשים לאתר Downdetector
ענן יבמ חווה תקלות בדמות הפסקות נרחבות, שהקריסו שירותים מרובים המתארחים בפלטפורמה, וכן כאלו שגרמו אפילו לעמוד הסטטוס בענן של ענקית הטכנולוגיה עצמה לא לעלות במשך שעות רבות.
לפי דיווחים בתקשורת, הבעיה התחילה ככל הנראה כבר בלילה שבין יום ג' ליום ד' (בסביבות השעה 14:30 בערב בחוף המערבי של ארה"ב) והסלימה בשעות שלאחר מכן. באתר DownDetector.com דיווחו גולשים מארה"ב, דרום אמריקה, יפן ואוסטרליה על תקלות נרחבות בשעות אחה"צ של יום האתמול (ד'), לפי שעון ישראל, ונראה שאלו הסתיימו כליל לפנות בוקר.
TechCrunch ואתרים טכנולוגיים אחרים מצביעים על כך שהכשלים בענן יבמ החמירו במהירות, והשפיעו על שירותים כמו אחסון אובייקטים בענן, App Connect, שירות Kubernetes, ניהול זהויות וגישה (IAM), כמו גם על ה-VPN עבור VPC, ועל שירותי הענן Watson AI.
IBM Cloud services are being restored following a reported outage earlier today. We are focused on restoring full services as soon as possible.
— IBM Cloud (@IBMcloud) June 10, 2020
התקלות פגעו בשירותים רבים של החברה, כאמור, כמו למשל בשירותי הסטרימינג והעברת הקבצים מבוססי הענן של יבמ, הנמצאים תחת המותג Aspera, שהיו גם הם ברובם מושבתים. יבמ אספרה, יחידת יבמ הפועלת תחת עסק בענן היברידי, אמרה כי בעקבות ההפסקה הראשונה נגרמה הפרעה בשירות אשר פגעה בהמשך בכל האזורים אותם היא משרתת, כולל באירופה. אספרה הרחיבה עוד כי AoC Managed Storage חווה כשלים וציינה כי "המהנדסים שלנו בוחנים כרגע את האירוע ואנחנו נספק עדכונים כאשר מידע נוסף יהיה זמין".
לפי הטענות בתקשורת העולמית יבמ בוששה להגיב על הדברים, ורק לאחר שעות רבות פרסם דף הענן שלה עדכון בחשבון הטוויטר שלו, בו נכתב כי הוא מודע לנושאים וכי הנושא נחקר. בסביבות השעה 19:00 בערב שעון החוף המערבי צייצה יבמ כי כל שירותי הענן שלה עובדים כרגיל. נכון לכתיבת שורות אלו נראה שהתקלות אכן נפתרו במלואן.
תגובות
(0)