מדענים בכירים לצוקרברג: "לשקול מדיניות מחמירה בנוגע לביטויים מסיתים"

במכתב שחתומים עליו יותר מ-140 מדענים מובילים, הם מוחים על החלטתו של מנכ"ל פייסבוק לא להסיר פוסט של הנשיא טראמפ, שהם מכנים כ"הצהרה ברורה של הסתה לאלימות", ומבקשים "לשקול מדיניות מחמירה יותר בנוגע למידע מסולף וביטויים מסיתים, הגורמים לאנשים נזק"

לידיעת הקורא מארק צוקרברג.

יותר מ-140 מדענים, שחלקם ממומנים על ידי מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק (Facebook), פנו אליו בסוף השבוע במכתב וביקשו ממנו "לשקול מדיניות מחמירה יותר בנוגע למידע מסולף וביטויים מסיתים, הגורמים לאנשים נזק", בפרט במהלך המהומות וההפגנות המתחוללות בימים האלה בנושא הגזענות.

המדענים, בהם 60 פרופסורים במוסדות מחקר מובילים בארצות הברית, וגם חתן פרס נובל אחד – מכנים את "ההפצה המכוונת של מידע מסולף וביטויים מעוררי מחלוקת" כמנוגדים לחלוטין למטרותיהם של החוקרים של שימוש בטכנולוגיה כדי למנוע ולעקור מן השורש מחלות, לשפר את החינוך בגיל הצעיר ולתקן את מערכת הצדק.

משימתם של המדענים "מנוגדת לכמה מן ההשקפות שביטאה פייסבוק, ולכן אנו מעודדים אותם להיות יותר בצד של האמת ובצד הצודק של ההיסטוריה", אמרה דבורה מארקס מבית הספר לרפואה של הרווארד, אחת משלושת המארגנים של הפנייה לצוקרברג – שכולם זכו למענקי מחקר מיוזמת צ'אן צוקרברג (שהוקמה על ידי בני הזוג מארק צוקרברק ופרסיליה צ'אן במטרה לבנות עתיד בריא וצודק יותר לכולם).

לדברי היוזמים, יותר מ-160 אנשים חתמו על המכתב, וכ-10% מהם עובדים במוסדות המנוהלים על ידי צוקרברג ואישתו.

המכתב מוחה בפירוש על החלטתו של צוקרברג לא לפעול בצורה כלשהי נגד הפוסט שכתב הנשיא דונלד טראמפ, שהוזכר בו המשפט "כשהביזה מתחילה, היריות מתחילות". מחברי המכתב תיארו את הפוסט כ"הצהרה ברורה של הסתה לאלימות".

צוקרברג ספג ביקורות רבות, גם מאלפי עובדי פייסבוק, בעקבות החלטתו לא להסיר את הפוסט הזה של הנשיא, על רקע המהומות וההפגנות המתחוללות בארה"ב נגד גזענות ואלימות משטרתית – לעומת טוויטר (Twitter) שתייגה את הפוסט של הנשיא כמסית לאלימות. בעקבות הביקורות, כתב בסוף השבוע צוקרברג פוסט שבו הבטיח לבחון את המדיניות של פייסבוק בנוגע לפוסטים מעוררי מחלוקת, אלימים וגזעניים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים