נשים ומחשבים: לימור לחיאני, מיקרוסופט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: לימור לחיאני, מנהלת הנדסת תוכנה מומחית, מיקרוסופט

לימור לחיאני, מנהלת הנדסת תוכנה מומחית, מיקרוסופט. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: לימור לחיאני, מנהלת הנדסת תוכנה מומחית, מיקרוסופט (Microsoft).

במסגרת התפקיד אני מנהלת צוותי פיתוח בארץ ובאנגליה, בארגון Commercial Software Engineering. זהו תפקיד ייחודי, שבמסגרתו אני עובדת עם הלקוחות האסטרטגיים של מיקרוסופט בעולם, בהם חברות רכב, בנקים, ממשלות ועוד.

ותק בתפקיד: 5 שנים, אז הקמתי את הצוות. הצוות גדל בהדרגה, וכשחזרתי מחופשת הלידה שלי בספטמבר האחרון עברתי לנהל שני צוותים נוספים באנגליה.

תפקידים קודמים: במיקרוסופט ניהלתי צוותי פיתוח בקבוצות מוצר שונות. הצטרפתי למיקרוסופט כמהנדסת בכירה במעבדת החדשנות, ובמסגרת התפקיד המצאנו ופיתחנו מודלים של מוצרים חדשים. לפני שהצטרפתי למיקרוסופט עבדתי באוניברסיטת בן גוריון כמרצה ומתרגלת במחלקה למדעי המחשב, ולימדתי גם בבית הספר לטיס של חיל האוויר. קודם לכך עבדתי כמהנדסת ומנהלת צוות בחברת סטארט-אפ בתחום אופטימיזציה של בסיסי נתונים.

השכלה / שירות צבאי: דוקטורט במדעי המחשב מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, בתחום רשתות סנסורים. בצבא שירתי כעוזרת בקרה ביחידת הבקרה של חיל האוויר.

משפחה:

אני אם יחידנית מבחירה לתינוק מתוק בן שנה ואוהבת כל רגע. ללא ספק ההחלטה הטובה ביותר שלקחתי בחיי. כאם יחידנית, הקושי לשלב משפחה וקריירה אפילו גדול יותר. אני נעזרת במטפלת מקסימה שמאפשרת לי להיות גמישה. בימים שיש לי פגישות אונליין בשעות הערב, אני מגיעה הביתה אחר הצהריים, מבלה עם הילד, ובערב המטפלת חוזרת לשמור על הילד כדי לאפשר לי להצטרף לפגישות. התפקיד שלי דורש נסיעות תכופות לחו"ל וזה מציב בפניי אתגר לא פשוט. לשמחתי, יש לי משפחה מדהימה וכולה נרתמת לעזרה כדי לאפשר לי לטוס בראש שקט.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

המחשב הראשון שקיבלתי מהוריי כילדה. זה היה commodore 64, ולא ממש ידעתי לתכנת, אבל הייתי כל כך סקרנית ורציתי ללמוד איך הוא עובד. בעיקר שיחקתי במשחקי מחשב, אבל בכיתה ו' למדתי בייסיק, קורס התכנות הראשון שלי. גדלתי בבית דתי והלכתי לבתי ספר ממלכתיים דתיים עד לכיתה ט'. אך בכיתה י' עברתי לבית ספר חדש, חילוני, מבלי שהכרתי אף תלמיד. הכל היה כדי שאוכל ללמוד מחשבים. הצטרפתי למגמה הטכנולוגית וסיימתי את התיכון כמצטיינת המגמה. כשסיימתי את הצבא, היה לי ברור שאני רוצה להירשם ללימודי מדעי המחשב באוניברסיטה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?.
כחברה, אנחנו עדיין לא במקום שבו היינו רוצים להיות מבחינת שוויון מגדרי ושוויון בין בני אדם בכלל, ובכלל זה גם בתעשייה. אני מקדישה זמן כמנטורית לנשים בתעשייה שרוצות להתייעץ בענייני קריירה, ואני שומעת סיפורים שייתכן שיש בהם מן האפליה, גם אם אינה מפורשת. אני רואה בתעשייה נשים שעושות עבודה מצוינת, אך הקידום שלהן מגיע מאוחר יותר. בסופו של דבר, אני שומעת רק צד אחד של הסיפור ברוב המקרים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני באופן אישי לא חוויתי אפליה באופן ישיר. אבל לצערי, אני לא יכולה להגיד בוודאות שלא הופליתי. לעתים אפליה יכולה להיות סמויה ולבוא לידי ביטוי בשכר, באפשרויות קידום ובהזדמנויות שהגיעו (או לא הגיעו( אלי במהלך הקריירה. אני משתדלת לא להתעסק באפשרות הזאת ומעדיפה להתרכז בעשייה.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עדי

    היא פותחת סטארטאפ עכשיו בתחום העוזרת קולית. בהצלחה.

  2. ירון

    מה הקשר דתיה או לא, מה זה מעניין, במה זה מציב אותה במקום כזה או אחר, זה לא מעניין אם היא דתיה או לא, ערביה דרוזית יהודיה או צרקסית, לא צריך לשים את זה בכותרת, ברגע ששמים זה ממרכז את הסטריאוטיפ ומקבע אותו לדורות, גם אם הכוונה טהורה הסטריאוטיפ נתקע

  3. תומר

    אם כבר דנים בנושא הכלכך חשוב של שילוב נשים בקריירה, אני שואל שאלה הרבה יותר פשוטה. מדוע חברות ההיטק בארץ לא מאמצות מודל בו נשים יוכלו לבחור לעבוד במשרה מלאה או במשרת אם חלקית שמסיימת כל יום ב15:00 מבלי הצורך לעבוד בערב? מי שתרצה ללכת במסלול של מיכל ברוורמן, כמובן מוזמנת וכל הדלתות פתוחות, אך חשוב גם לייצר אלטרנטיבה לאמהות שרוצות לנהל קריירה לצד חיי משפחה מלאים גם במשרה חלקית. כגבר שאישתו מחפשת כבר שנים מסלול שכזה ולא מוצאת, אני יכול לומר מנקודת מבטי שהחברה כשלה בלייצר אלטרנטיבה אמיתית לאמהות. טוב תעשה מייקרוסופט אם תשמש מודל ואלטרנטיבה לשוק גם לבעיה זאת.

  4. קוראת

    דוחפים אותנו לקריירה. אבל שוכחות לספר לנו שזה בא על חשבון זוגיות, משפחה וילדים. אני חושבת שלימור תותחית, אבל בחיים לא הייתי מתחלפת איתה.

אירועים קרובים