כך ייראה עולם ניהול המידע בעידן הפוסט קורונה

רחל שריקי, מנהלת תחום פתרונות בנספרו, דיברה על מהות ניהול המידע בעידן שאחרי המשבר, והדגימה כיצד ניתן לעשות זאת עם מערכת האופן טקסט

רחלי שריקי, מנהלת תחום פתרונות עסקיים בנספרו. צילום: ניב קנטור

עידן הפוסט קורונה מעלה שאלות רבות, בעיקר כיצד הוא ייראה – בתחומים כמו הבריאות, החינוך ושוק התעסוקה. שאלה שלא ממש עולה על סדר היום היא כיצד ייראה בשנים הקרובות עולם שקשור לתחומים אלה – עולם ניהול המידע והידע.

רחל שריקי, מנהלת תחום פתרונות עסקיים בנספרו, העלתה אופציה כיצצד העולם הזה יכול להיראות, במסגרת הכנס הווירטואלי של אנשים ומחשבים על המשכיות עסקית וחזרה לשגרה, ששודר לפני ימים אחדים. באירוע הווירטואלי השתתפו מנמ"רים ומנהלי חברות IT, שדיברו על ההמשכיות העסקית בתקופת הקורונה ומה צופן העתיד.

שריקי הסבירה כי "הטכנולוגיה הייתה מאז ומתמיד מנוע שינוי רב עוצמה, וכיום יותר מבעבר. היא שינתה את האופן שבו אנחנו רואים את המציאות. ארגונים מבצעים בימים אלה שינויים מרחיקי לכת בהרבה מאוד תחומים ופתרונות, שבעבר חששו לבצע אותם ואף לגשת אליהם. כך גם בעולם ניהול הידע".

היא הסבירה כי בעולם החדש של ניהול הידע והמידע כבר לא מדברים על ממשקי ניהול רגילים, אלא על פתרונות שמאפשרים לעשות זאת מהבית, באופן חוצה ארגון ומאובטח. שריקי ציינה את פתרון אופן טקסט, שנספרו משווקת אותו בארץ – פעילות שהיא אחראית בין היתר עליה. המוצר מסייע לארגונים לשתף ולמכן שורה של תהליכים על בסיס מידע, מכל מקום ועל כל יישום – בארגון ומחוצה לו. "המוטו של המוצר הוא לעבוד בבית ולהרגיש במשרד. היישום הזה מאפשר לבעל ההרשאה להיות בכל מקום ולבצע שורה של פעולות שאותן הוא היה עושה רק במשרד: כניסה למסד נתונים ארגוני, צפייה במידע, אישור משימות וניהול שוטף", אמרה.

לדברי שריקי, גרסת ה-Open Text Core נותנת מענה לאתגרים הנוכחיים של ניהול המידע, ובמרכזם לעבודה מחוץ למשרד. כך, ציינה, הפתרון מונע זליגת מידע, שהיוותה "אחד החסמים בכל הנושא של שיתוף מידע. כיום, עם הפתרון שלנו, הבעיה הזו כבר לא קיימת, וניתן להמשיך ולעבוד מכל מקום ללא חשש מזליגה".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

דטה סנטר ייעודי

שריקי ציינה שיש פתרונות דומים לאופן טקסט, אולם הם אינם נותנים מענה לאתגר האבטחה ומניעת זליגת המידע בתהליכי שיתוף מרובי משתמשים. "הפתרון שלנו יוצר מעין דטה סנטר ייעודי, שיודע לאבטח את המידע, והוא נשמר בענן של נס בישראל ומוצפן מקצה לקצה, תוך בקרה מלאה על כל התהליכים", אמרה.

תכונות נוספות של המוצר שאותן היא ציינה הן יכולת מתקדמת של ניהול תוכן, עריכה מקבילית – "חסל סדר פינג פונג של גרסאות", אמרה – הוספת התראות, כדי להגביר את רמת האבטחה וגמישות בתצורת הסיסמאות לפי כל משתמש.

בנוסף, היא עמדה על היכולות של התוכנה ליצירה אוטומטית של תהליכים עסקיים, וכן יצירת תבניות מראש של חוזים או טפסים וסנכרון שלהן עם כל הארגון. "אולם", אמרה שריקי, "התכונה היותר מאתגרת היא היכולת של מערכת האופן טקסט לאסוף מידע מכל פלטפורמה שקיימת בארגון, כולל יישומים מובנים כמו אופיס ומידע לא מובנה כמו כזה שמגיע מפייסבוק או מגוגל, לנתח אותו וליצור תחזיות לתרחישים שטרם קרו, כדי שהארגון יוכל להיערך אליהם. זוהי מהות העבודה בתחום ניהול המידע בעידן הפוסט קורונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים