מערכת השיתופיות שסייעה לאיכילוב להתמודד עם משבר הקורונה

איל קלנר, מנמ''ר בית החולים, מתאר כיצד צוות ה-IT בראשותו, בשיתוף מומחי Clouding Now מקבוצת נס, הטמיעו את מיקרוסופט טימס בתוך ימים ספורים - ועל התועלות שבית החולים מפיק ממנה

אייל קלנר, מנמ''ר בית החולים איכילוב בתל אביב. צילום: יח"צ

בשיתוף מיקרוסופט.

"במהלך חודש מרץ הטמענו את מערכת טימס של מיקרוסופט, ועשינו זאת בתוך ימים ספורים. ההטמעה אפשרה לשפר את השירות למטופלים ולסייע לבית החולים להתמודד מול המשבר בצורה טובה יותר", כך אמר אייל קלנר, מנמ"ר בית החולים איכילוב בתל אביב.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר קלנר כי "בדומה לכל ארגון אנטרפרייז, לאיכילוב יש מערכות IT ותשתיות קריטיות. אלא שאצלנו, הקריטיות מקבלת משנה חשיבות, כי איכילוב הוא ארגון מציל חיים. זמינות המערכות היא דבר מאוד חשוב לנו, ויש לנו אתר התאוששות מאסון פעיל ונגיש. תפיסת השרידות שלנו גורסת כי הכל צריך להיות ברישוי מסורתי – וכפול".

"אגף המחשוב באיכילוב", הסביר, "נותן שירותי IT לכלל המחלקות, כולל גופי המחקר, לסטאז'רים ולסטודנטים בבית החולים האוניברסיטאי. פרוץ משבר הקורונה יצר לנו אתגר גדול מאד: מצד אחד, לתפקד כבית חולים, ומנגד, להמשיך לטפל במטופלים שלא מגיעים אלינו פיזית – אלא לעשות ככל הניתן מרחוק. משבר הקורונה קידם הרבה יכולות טלה-מדיסין, רפואה מרחוק, וכל מה שלא התקדם קודם למשבר קיבל זריקת מרץ בזכות הצורך לצרוך משאבים אלה מרחוק".

"הקמנו מרפאות מחוץ לבית החולים, כי החולים נמנעו מלהגיע אלינו", סיפר קלנר. "עוד הקמנו מרפאות לטובת עובדים זרים בדרום העיר. המצב הביא לכך שהיה צורך בפלטפורמה שתאפשר לצוותים של אלפי אנשים להמשיך ולתקשר באופן מיטבי. משרד הבריאות, כמו גם איכילוב, בחרו בפלטפורמת טימס של מיקרוסופט ככזו שתקדם ככל האפשר את הקשר בין הצוותים ובינם לבין צוותים אחרים. כך, פרויקט Coview – תמ"צ לאומי, להצגת תמונות מצב על החולים, עם נתוני לוגיסטיקה וכוח אדם – מנוהל באמצעות טימס".

"זכינו לעבוד עם אנשי מקצוע מהטובים בתחומם"

Clouding Now מקבוצת נס הובילה את פרויקט ההטמעה. "זכינו לעבוד בצוותים משותפים עם אנשי מקצוע מהטובים בתחומם, שהשיבו לכל שאלה שעלתה, עם זמינות מרבית", אמר. "הטמענו את הפלטפורמה לטובת קשר בין הצוותים וגם עם המטופלים: רופא-רופא, רופא-מטופל ומצב הקורונה. הייתה הרבה עבודת ניהול, תוך התמודדות עם בעיות שעולות בשעת חירום. הפלטפורמה ייתרה את שאלת מיקום רכיבי המחשוב, כי ניתן להתקין את המערכת על גבי כל רכיב".

לסיכום אמר קלנר כי "הטמעת המערכת הביאה לשיפור ביכולת הטכנולוגית של הצוותים הרפואיים ובגישה של הרופאים לסביבת מיקרוסופט. הפרויקט אפשר לתת שירות טוב יותר למטופלים, תוך שבית החולים מתמודד עם משבר הקורונה. מומחי Clouding Now, יחד עם צוות התשתיות של איכילוב, הטמיעו את טימס למאות משתמשים, ועשו זאת בתוך ימים ספורים. הצוות הטכני פרס מצלמות, רמקולים, אוזניות וציוד מולטימדיה תומך. אנשי מיקרוסופט ישראל עזרו בשילוב Microsoft Power Apps מהענן לתוך פלטפורמת הטימס. סגל בית החולים השתמש ברכיב Microsoft 365 live events המשולב בטימס לטובת קיום פגישות סגל עם אלפי כניסות בכל מפגש. מרצים עמדו על הבמה באודיטוריום, והיו להם אלפי מאזינים. הם נדהמו: בהרצאה פרונטלית יש 200 איש באולם של 270 מקומות. ההטמעה הייתה חלקה. המערכת עובדת באפס תקלות ולשביעות רצון המשתמשים. צוות התמיכה בארגון נערך מהר לספק מענה לכל שאלה טכנית מצד המשתמשים. במקביל, מדיניות האבטחה שהגיעה ממערך הסייבר הלאומי לעבודה בטימס הוטמעה גם היא. בית החולים איכילוב ממתין לרכיבים הבאים של הפלטפורמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים