שובו של הפק-מן: נולד מחדש לכבוד יום הולדת 40

בסוף השבוע זכה המשחק הבלתי נשכח פק-מן ללידה מחודשת, והפעם כשהוא מבוסס על מודל AI שנבנה על ידי חברת אנבידיה (Nvidia) ויצר את המשחק באמצעות אימון של רשת עצבית ש"צפתה" ב-50 אלף שעות של המשחק המקורי ובלי כתיבה של שורות קוד

שובו של הפק-מן: גיים-גאן

לפני 40 שנה, ב-22 במאי 1980, נולד ביפן המשחק פק-מן, שזכה לפופולריות עצומה מאז ימיו הראשונים, ונחשב בעיני רבים כאחת הקלאסיקות של המדיום וכאייקון תרבותי של שנות השמונים. אתמול הוא זכה ללידה מחודשת, והפעם הוא מבוסס על מודל AI שנבנה על ידי חברת אנבידיה (Nvidia). תכנונו הושלם ללא מנוע משחק, שבדרך כלל משמש לעיצוב משחק מעין זה, אלה על אימון של רשת עצבית ש"צפתה" ב-50 אלף שעות של המשחק המקורי.

שמו החדש הוא גיים-גאן (GameGAN), והוא נחשב למודל הרשת העצבית הראשון שעושה שימוש בלימוד מכונה מסוג GAN (ר"ת Generative Adversarial Networks). בשיטה זו, רשת אחת לומדת לזהות תבניות בתוך תמונות וליצור תמונות ייחודיות שונות אך דומות למקור.

במשחק החדש, חוקרי אנבידיה לא תכנתו את המשחק, אלא אפשרו לגיים-גאן לבחון ספריות של פק-מן ולבנות על בסיסן תסריטי משחק משלו. במילים אחרות – באמצעות תבונה מלאכותית נוצר העתק של המשחק ללא כתיבת שורות קוד של חוקי משחק.

"זהו המחקר הראשון שמחקה מנוע של משחק תוך שימוש ברשתות עצביות מבוססות GAN", סיפר סאונג-ווק קים, החוקר הבכיר של אנבידיה בפרויקט. "רצינו לבדוק האם תבונה מלאכותית יכולה ללמוד את הכללים של סביבה רק באמצעות צפייה בתסריטי משחק, וזה אכן עבד".

מעבר לתחייתו של פק-מן, החוקרים מרוצים מאוד מהתוצאות, שכן הן ניתנות ליישום בתחומים רבים נוספים, רובוטיקה או במכוניות ללא נהג . "בסופו של דבר תהיה לנו תבונה מלאכותית שיכולה ללמוד לחקות כללים של נהיגה או חוקי פיזיקה רק באמצעות צפייה בווידיאו או בשחקנים הפועלים בסביבה מסוימת. גיים-גאן הוא הצעד הראשון לקראת כך", ציינו.

אנבידיה אמרה כי המשחק יהיה זמין בחנות AI Playground שלה בהמשך השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים