פייסבוק רוכשת את פלטפורמת הגיפים הפופולארית גיפי

גיפי תהיה חלק מאינסטגרם, אך תמשיך להפעיל את ספריית הגיפים שלה באופן עצמאי ● פייסבוק לא מסרה את סכום הרכישה אך הוא מוערך ב-400 מיליון דולר

נמכרה למטא וכעת מטא מכרה אותה לשאטרסטוק. גיפי. צילום: BigStock

פייסבוק הודיעה בסוף השבוע כי רכשה את אתר הגיפים גיפי (GIPHI), המאפשר יצירה ושיתוף של קובצי גיף – אנימציות קצרות שמוצגות בלופים. פייסבוק לא מסרה את סכום הרכישה, אך על פי הדיווחים הוא עומד על 400 מיליון דולר.

גיפי החלה את פעילותה ב-2013 כמנוע לחיפוש גיפים, ומיד בשבוע הראשון לפעילותה משכה אליה מיליון משתמשים. מאוחר יותר הפכה לפלטפורמה שמאפשרת למשתמשים לשלוח, לשלב ולשתף גיפים.

לפי הידיעות, מחצית מהתנועה בגיפי מגיעה מאפליקציות שבבעלות פייסבוק, כשאינסטגרם אחראית על 50% והשאר מאפליקציות ווטסאפ, מסנג'ר ופייסבוק. הגיפים שהיא מציעה זמינים גם בשירותים אחרים, כמו ב-iMessage של אפל ובאפליקציית הצ'אטים Slack. פייסבוק לא ציינה בהודעתה האם היא תמשיך להיות משולבת בשירותים שלא בבעלותה.

לאחר סגירת העסקה תהיה גיפי חלק מאינסטגרם, אך לפי הודעת פייסבוק, היא תמשיך להפעיל את ספריית הגיפים שלה באופן עצמאי, והמשתמשים יוכלו להעלות גיפים, ו-"קהילת היוצרים של גיפי תוכל להמשיך ליצור תוכן נהדר".

פייסבוק מסרה, כי "באמצעות השילוב בין גיפי לאינסטגרם נוכל להקל על אנשים למצוא את הגיפים והמדבקות המושלמים ב-Story וב-Direct. שני השירותים האלה שלנו הם תומכים גדולים בקהילות היוצרים והאמנים, וכך זה ימשיך להיות. יחד, נוכל להקל על כל אחד ליצור ולשתף את עבודתו עם העולם… גיפים ומדבקות מאפשרים לאנשים להביע את עצמם בדרך יצירתית. אנו רואים כיצד אנשים משתמשים בגיפי במוצרים שלנו כיום, ואנו יודעים ששילוב היצירתיות והכישרון של צוותי גיפי עם הצוותים שלנו רק יגביר את השימוש של אנשים בתקשורת ויזואלית כדי לתקשר זה עם זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים