נשים ומחשבים: גלי מועלם קונקי, Co.ing

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: גלי מועלם קונקי, יזמת ומנכ״לית פלטפורמת Co.ing

גלי מועלם קונקי,יזמת ומנכ״לית פלטפורמת Co.ing. צילום :ענבל מרמרי

שם ותפקיד: גלי מועלם קונקי, יזמת ומנכ״לית פלטפורמת Co.ing, שמחברת קהילות מהעולם הווירטואלי ומעבירה אותן על העולם הגשמי. בימים אלה משתתף המיזם בתוכנית של מרכז החדשנות היירואד, המתמחה בטכנולוגיות אורבניות.

ותק בתפקיד: 9 חודשים.

תפקידים קודמים: סמנכ”לית מוצר בלייב-פרסון, סמנכ"לית מוצר באיירון-סורס, מנהלת קבוצת מוצר בסאפ ומפתחת תוכנה בחברות שונות.

ב-15 השנים האחרונות מתמחה בבניית מוצרים טכנולוגיים בעולם ה-b2b2c סביב תחומים שמשנים התנהגות שוק. לשמחתי, לאורך כל הקריירה זכיתי לעבוד עם לקוחות גלובליים גדולים, מהמובילים ביותר, ולבנות מוצרים שיצרו הרבה השפעה.

השכלה / שירות צבאי: MBA מאוניברסיטת תל אביב, BA במדעי המחשב וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב.

משפחה: אמא לבת 14.5 ולבן 11.5.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מאז ומעולם הייתה בי נטייה טבעית לכיוון המקצועות המדעיים, ההבנה שזה העתיד והיכולת לייצר דברים גדולים וטובים בעזרת טכנולוגיה. בתקופתי לא היו הרבה נשים שהשתלבו בעולם הטכנולוגיה, אבל תמיד הרגשתי שדווקא בעולם הזה אוכל להביא לידי ביטוי מקסימלי את היכולות שלי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לא נתקלתי באפליה נגד נשים. למזלי, בכל מקומות העבודה שבהם עבדתי לא נחשפתי לזה. תמיד היחס נוהל בהוגנות ושוויון. בהיותי  מנהלת גם של נשים וגם של גברים תמיד דאגתי שסביבי לא תהיה אפליה בשום מישור – גם במישור השכר וגם באיזון של בית-ועבודה. אני לא חושבת שבתעשייה, כתעשייה, יש אפליה בין גברים לנשים. תעשיית ההיי-טק היום היא גדולה ומגוונת מאוד, ולכן כמו בכל תעשייה יתכן שישנה אפליה. זה בעיקר קשור בעיניי לאנשים המסוימים ולאו דווקא למשהו מונחה. אני שמעתי סיפורים שונים של האפליה עקב הריון, לידה או סביב שכר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

אני לא נתקלתי באפליה בתעשייה באופן אישי על רקע היותי אישה. למזלי, גם המנהלים וגם הקולגות שלי התנהגו בשוויון. אני כן יכולה לציין, שככל שעולים בדרגת התפקידים בהיי-טק לצערי רואים פחות נשים, אבל לאו דווקא בגלל אפליה. רואים שבמהלך הקריירה נשים פחות ששות להתקדם בגלל איזונים של משפחה וקריירה., כל אחת צריכה לבחור במה שמתאים לה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים