ה-IT – הסופר טנקר של הטיפול בהשלכות הקורונה על השוק הארגוני

המעבר המהיר לעבודה מהבית והפתרונות שניתנו הם הוכחה לשיתוף הפעולה הטוב בין אנשי ה-IT בארגונים לספקים, ולאמרה שלפיה הספק הוא שותף מלא של המנמ"ר

הסוד - בשיתוף הפעולה. צילום אילוסטרציה: BigStock

משבר הקורונה הציף את מערכת היחסים המיוחדת שקיימת לאורך כל השנה בין המנמ"רים, מנהלי יחידות ה-IT בארגונים השונים, לבין החברות הטכנולוגיות שמספקות להם פתרונות ותמיכה. הקורונה אתגרה את כל המנמ"רים בכל הארגונים, באופן שלא חוו מעולם, ומטבע הדברים לא יכולים היו להיערך אליו. בבת אחת השתנתה הסביבה הארגונית של כל חברה, קטנה כגדולה, בכל המגזרים במשק: שירותים, פיננסים, קמעונאות, ממשלה, חינוך ומה לא. כמובן, בראשם עמד מגזר הבריאות.

השלב הראשון היה עצירת חירום של השוק – מ-100 לאפס. מדינה שלמה (כמעט) נכנסה להסגר, וכולנו נתבקשנו להישאר בבתים. התוצאה הישירה הייתה שעשרות ואף מאות אלפי עובדים עברו לעבוד מהבית. כאן נכנסו לפעולה יחידות המחשוב הארגוניות. משימתן הייתה ועודנה לאפשר לארגון להמשיך לעבוד ככל האפשר, לא לעצור שירותים או ייצור ולאפשר ללקוחות לקבל את אותה חוויית השירות שהם רגילים אליה.

ההיערכות שלהם הייתה הן במישור הטכנולוגי והן במישור הלוגיסטי, ובעיקר הם היו צריכים ליישם פתרונות מהרגע להרגע, להטמיע אותם בתוך לילה או שניים. אנשי יחידות ה-IT הפכו להיות הסיירת הארגונית, שלא עצמה עין, שהתרוצצה בין מוקדים, מחלקות ואתרים בארץ, וזאת תחת ההגבלות וההנחיות של משרד הבריאות. אבל המנמ"רים לא היו לבד.

כך התקיים שיתוף הפעולה בין המנמ"רים לספקים

רבים מהם מספרים, במיוחד בכנסים הווירטואליים של אנשים ומחשבים, כיצד עמדו במבחן מערכות היחסים המורכבות שלהם עם חברות ה-IT שעובדות אתם כל השנה. הסיסמה שנשמעה כמעט בכל כנס פיזי בעבר, שלפיה הספק הוא שותף מלא של המנמ"ר, עומדת בימים אלה, ובפרט עמדה בימי ראשית משבר הקורונה, במבחן האש, יום יום ושעה שעה, ללא כל הכנה מוקדמת והתראה מראש. החברות הללו התארגנו במהירות, והזעיקו צוותי תמיכה וסיוע שעבדו יחד עם המנמ"רים – וזאת תחת המגבלות הקיימות.

החוסר הראשון שהיה צריך למלא בארגונים רבים מיד עם פרוץ המשבר היה המחשבים הניידים וציוד העזר. לרוב המכריע של הארגונים לא היה ערב הקורונה מלאי חירום של מחשבים כדי לספק את כל הדרישות. גם כאן, בפעילות משולבת, עם הרבה מאוד רצון טוב ויצירתיות, הצליחו מרבית הארגונים לעמוד באתגר ולהעמיד את המחשבים והציוד הנדרשים לעבודה מהבית. התוצאה היא שבכל מגזרי השירותים, כולל בבנקים, המשיכו לתת שירות ללקוחות, מוקדי השירות תוגברו במהרה, ולצד זה נשמר הריחוק החברתי הנדרש כדי להתמודד עם המגיפה. כל זה לא היה קורה ללא ההירתמות של אנשי המחשוב בארגונים והעזרה של הספקים.

הפעילות הזו והפתרונות לעבודה מהבית יצרו בסיס להמשך, במסגרת אסטרטגיית היציאה מהמשבר, שהחלה בימים האחרונים, והמעבר לשגרת הקורונה. אלא שהחזרה הזו צריכה להיות מבוססת בין היתר על שינוי האווירה ועל שינוי השיח, שצריך לדבר על חזרה לשגרה תחת מגבלות הקורונה והנעה מחדש של אלה מתהליכי המחשוב הארגוני שנפסקו עם פרוץ המשבר.

גם כאן, הספקים והמנמ"רים יהיו חייבים לשלב ידיים. כל צד צריך להיות יצירתי, לחשוב מחוץ לקופסה. זאת, משום שעל אף שהטרנספורמציה הדיגיטלית צפויה לקבל עם שוך המשבר משמעות אחרת בהנהלות הארגונים, בחלק מהמגזרים היכולת להקצות לכך את המשאבים הנדרשים תהיה מוגבלת. מעולם לא הייתה משמעות אמיתית יותר לסיסמה שהנהלות הארגונים דורשות מהמנמ"רים: לעשות יותר במציאות של פחות תקציבים.

הכנסים הווירטואליים של אנשים ומחשבים – מקור מידע ומפגש לקהילת ה-IT

גם אנחנו, באנשים ומחשבים, מתאימים את עצמנו למציאות החדשה. לאורך כל התקופה האחרונה המשכנו לעקוב, לתעד ולפרסם את המידע שקשור בהשלכות המגיפה על עולם ההיי-טק. הכנסים הווירטואליים, שבהם מנמ"רים וספקים מספרים כיצד הם נערכו להמשכיות עסקית, צברו רייטינג עצום. קהילת ה-IT צמאה למידע, והקשר הווירטואלי הוא עבור חבריה כמו אוויר לנשימה.

אתמול (ד'), ביום העצמאות, שידרנו משדר מיוחד, שבו ריכזנו את כל ההרצאות של המנמ"רים שהיו עד כה בכנסים הווירטואליים, ואליהם התלוו הברכות של מנהלי חברות ה-IT, שבירכו אותם. המסר המשותף היה של שותפות ואחריות, ואחד הביטויים היותר קולעים בברכות אלה היה שענף ה-IT הוא הסופר טנקר של השוק הארגוני. אנחנו, באנשים ומחשבים, נמשיך במפגשים הווירטואליים כדי לספק את הצורך במידע, בהחלפתו ובעיקר בשמירה על קשר, שגם אם הוא מרוחק, הוא עדיין מקרוב ומהלב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים