חצי שנה אחרי הקמתה: קורסייט נחשפת – ומגייסת חמישה מיליון דולר

חברת הבינה המלאכותית, שמהווה חלק מקבוצת קורטיקה הישראלית, יוצאת לאור ומציעה טכנולוגיות שיכולות לזהות פנים של אנשים גם אם הם חובשים מסכה – דבר רלוונטי לתקופת הקורונה

הטכנולוגיה של קורסייט בפעולה. מקור: קורסייט

קורסייט (Corsight AI), שמפתחת פלטפורמה לזיהוי פנים בזמן אמת, נחשפת לציבור והודיעה בסוף השבוע על גיוס סיד בסך של חמישה מיליון דולר – אחרי חצי שנה בלבד של פעילות. הכסף מהגיוס, שהובל על ידי הקרן הישראלית-קנדית Awz, ישמש לחברה להמשך עבודות הפיתוח ולהקמת מערך שיווק.

החברה הוקמה בסוף 2019 על ידי מייסדי קורטיקהיגאל רייחלגאוז, קרינה אודינייב ופרופ' יהושע זאבי – ומהווה חברה בת שלה. לתפקיד מנכ"ל החברה מונה גדי פירן, בעל רקע בתחום ההיי-טק והתמקצעות באנליזות וידיאו. בקורסייט מועסקים 15 עובדים במשרדים בתל אביב ובארצות הברית.

יכולת זיהוי הפנים של החברה מאפשרת זיהוי יחידים בתוך ריכוזי אוכלוסייה, התמודדות עם כיסויי פנים ותחפושות, קשיי תאורה, זיהוי מרחוק, זוויות מאתגרות ועוד. החברה מציעה גם מערכת לזיהוי פנים בזמן אמת ממידע שנקלט במצלמות וידיאו, שלדבריהם יכולה לתת מענה בין היתר לזיהוי נדבקים בקורונה. זאת, בהתחשב בעובדה שרבים מאזרחי העולם מסתובבים בתקופה זו עם כיסוי פנים חלקי, מה שמקשה על ממשלות וארגונים לזהות אותם. קורסייט פיתחה יכולת זיהוי פנים גם כשהם מוסתרים מאחורי מסכת אף ופה, משקפי מגן ומשקף פלסטי המכסים את הפנים בו זמנית, כמקובל אצל צוותים רפואיים שמטפלים בחולי קורונה.

Awz Ventures היא קרן הון-סיכון קנדית שהוקמה ב-2016 על ידי ישראלים, ביניהם ירון אשכנזי, לשעבר עובד בתחום הביטחוני, ואד סונשיין, המשמש כיו"ר. הקרן פועלת כהאב להשקעה בטכנולוגיות בינה מלאכותית ישראליות בתחומי הסייבר והמודיעין. Awz מנהלת כ-115 מיליון דולר בשתי הקרנות הראשונות שלה, וביצעה עד כה השקעות ב-17 חברות. נשיא הוועדה המייעצת שלה הוא סטיבן הארפר, לשעבר ראש ממשלת קנדה. על חברי הוועדה המייעצת של Awz נמנים שרי ביטחון פנים לשעבר, ראשי אגפים פורשי שירותי מודיעין בארץ ובמדינות נוספות, ואנשי מפתח בעולמות המסחר וההון-סיכון בצפון אמריקה.

רייחלגאוז אמר כי היא "שמחה להשיק את החברה הבת החדשה שלה – קורסייט. קורטיקה מתמקדת בוורטיקליים שיש בהם צורך אמיתי ותחרות משמעותית בשוק, ואז מפתחת פתרונות מתאימים. עולם זיהוי הפנים מרתק ומאתגר במיוחד בימים אלה של מגפה עולמית וקורסייט נותנת לכך מענה אולטימטיבי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים