הושקה לשכת המסחר אריזונה-ישראל; תפעל לקידום קשרי ההיי-טק בין המדינות

דוד יערי, מנכ"ל לשכת המסחר וההשקעות אריזונה-ישראל: "הלשכה תקדם את קשרי הסחר והטכנולוגיה בין המדינות בתחומים שונים, לרבות טכנולוגיות פיננסיות ובריאות דיגיטלית, ותסייע לחברות ישראליות שיהיו מעוניינות להקים בסיס באריזונה"

מדינת אריזונה בארה"ב פתחה לאחרונה לשכת מסחר והשקעות ראשונה בישראל, ומי שנבחר לעמוד בראשה הוא היזם דוד יערי, שנבחר בעבר לאחד מ-50 האישים המשפיעים ביותר בקרב יהדות ארה"ב ומילא שורה של תפקידים בכירים במגזר העסקי וגם בתחומי הפילנתרופיה.

לשכת המסחר וההשקעות, הממוקמת במגדלי אלון בתל אביב, עוסקת בקידום קשרי הסחר הבינלאומי, עידוד השקעות וקידום קשרי הטכנולוגיה והיזמות בין המדינות במטרה לקדם את הצמיחה הכלכלית.

מושל אריזונה, דאג דוסי, היה תומך נלהב בהחלטה על הקמתה של לשכת המסחר הראשונה בישראל. לדבריו, "יש הרבה מהמשותף בין מדינת ישראל, שהיא אומת הסטארט-אפ, לבין מדינת אריזונה, שהיא מדינת הסטארט-אפ". המיקום הגיאוגרפי של מדינת אריזונה הופך אותה למרכז אסטרטגי יבשתי ונגיש לקשרים כלכליים ומסחריים. היא ממוקמת בסמיכות לקליפורניה, טקסס ומקסיקו. גם המיסים הנמוכים הופכים את המדינה לאטרקטיבית לקשרי מסחר, לרבות מזג האוויר הנוח ששורר בה, בדומה לישראל. אריזונה מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית לקליפורניה בשל יוקר המחיה הנמוך יותר באריזונה והאקלים העסקי הנוח יותר המתקיים בה.

"הקמת לשכת המסחר וההשקעות הראשונה של אריזונה בישראל", אמר יערי, "מדגישה את חשיבות היחסים החזקים בין המדינות. "לשכת המסחר תפעל לקדם את קשרי הסחר והטכנולוגיה בין המדינות בתחומים שונים, לרבות טכנולוגיות פיננסיות ובריאות דיגיטלית, ותסייע לחברות ישראליות שיהיו מעוניינות להקים בסיס באריזונה", הוא אמר.

עוד ציין יערי, כי  המטרה שהציב היא להגדיל את היקף הסחר ההדדי בין המדינות לכמיליארד דולר בשנה, והוסיף, כי מושל אריזונה שם לו למטרה להפוך את אריזונה למדינת סטארט-אפ, וישראל כמעצמת סטארט-אפ וחדשנות מתאימה לאותו חזון כדי להתמודד במשותף עם אתגרי העתיד.

מדינת אריזונה נחשבת למדינה מובילה בארה"ב בחדשנות ובשורה של נושאים טכנולוגיים, כגון הרכב האוטונומי, טכנולוגיית 5G, הגנת הסייבר, הפקת מים נקיים, הנדסת אווירונאוטיקה, טכנולוגיה פיננסית, השכלה גבוהה ועוד. יותר מ-20 חברות ישראליות בתחומי התעופה וחלל, טכנולוגיה, חדשנות ושירותים פיננסיים כבר פועלות מאריזונה. בשנת 2018 עמד היקף הסחר ההדדי בין ישראל לאריזונה על סכום של 460 מיליון דולר, גידול של פי 2 בהשוואה לשנת 2010. שתי המדינות חולקות בסיס חזק ומשותף בתחומי טכנולוגיה, יזמות, מחקר ופיתוח וחדשנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים