"מרפי חזק יותר מכולנו – ובנה תסריט קורונה שלא חשבנו עליו"

"הקורונה מחדדת את הצורך באוטומציה חוצת ארגון, של כל התהליכים והפלטפורמות, להמשכיות עסקית, פריסת מוצרים ושירותים חדשים ובניית תהליך עבודה שלם", אמר מני צרפתי, מנהל ארכיטקטורת פתרונות אזורי ברד-האט

מני צרפתי, מנהל ארכיטקטורות פתרונות ברד-האט ישראל, יוון וקפריסין. צילום: יח"צ

"תמיד אמרתי שמרפי חזק יותר מכולנו, ושהוא ייצור תסריט שלא חשבנו עליו קודם. והנה זה קרה – הקורונה הגיעה. הקורונה מחדדת את הצורך באוטומציה חוצת ארגון, של כל התהליכים והפלטפורמות, לטובת המשכיות עסקית, לפריסת מוצרים ושירותים חדשים ולבניית תהליך עבודה שלם, עם כמה שיותר אוטומציה בו", כך אמר מני צרפתי, מנהל ארכיטקטורת פתרונות אזורי ברד-האט.

צרפתי דיבר במפגש השלישי בסדרת מפגשים וירטואליים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים. את המפגש, שנערך היום (ה'), פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של הקבוצה. ההרצאות שבמפגשים ישודרו לאחר מכן כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.

"אנחנו, בישראל", אמר צרפתי, "אוהבים להיות מופתעים. לא מתכננים, אלא מתקנים ומאלתרים. שם המומחיות שלנו. אלא שזה מתאים לפוליטיקה ולא ל-IT. המנהלים הטכנולוגיים מכירים את גזרת העבודה שלהם, ועליהם לבנות תוכניות מעשיות ופרגמטיות יותר להמשכיות עסקית". לדבריו, "הממד האנושי תמיד היה שם, בין כשלי הנתונים וכשלי המערכות. כשל של אנשים משמעו שאין אנשים לבצע את תוכנית החזרה מכשל".

"הקורונה היא אירוע שאמנם לא היה כדוגמתו, אבל אנחנו חיים בישראל ותסריט של מלחמה ביולוגית או כימית נמצא על הלוח, וכולם מדברים עליו", הוסיף. "משבר הקורונה דומה לאירוע של פצצה מלוכלכת בהגדרה, בכך שיהיה סגר עם תנועה מוגבלת ויעבדו מהבית".

"עלינו לדאוג למכונות אוטומטיות שיפעילו את המערכות בהינתן חוסר באנשים. כמו כן, נדרשות מכונות אוטומטיות שינגישו את מערכות ה-IT והאפליקציות לעובדים, על מנת שתהיה המשכיות עסקית", אמר צרפתי.

"בלי המנמ"ר, תהליך האוטומציה ייכשל"

לדבריו, "האתגר הוא שהאוטומציה תהיה חוצת מבנים ארגוניים. זו אחת מאבני הנגף של ארגונים – חוסר השיתוף בין החלקים השונים שלהם. נדרשת אוטומציה במצב מלחמה ובמצב שלום. היא מפחיתה דרמטית את העלויות". הוא ציין כי "אחרי הקורונה, יהיה עולם יותר תחרותי, מה שיביא לעוד דרישה לאוטומציה של תהליכים. האוטומציה תעבור בין מנהלי ה-IT השונים, תפעול הביזנס, האבטחה וה-DevOps".

צרפתי אמר ש-"פרויקטי אוטומציה נכשלים בשל מבנים ארכאיים של ארגונים. לכן נדרשת מעורבות ישירה של המנמ"ר בתוך התהליך – אחרת זה ייכשל".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

"יש להבין", הדגיש, "שהמשכיות עסקית וחזרה מכשל אינן משימות של ה-IT אלא של הביזנס. החוכמה היא להחזיר יחד את הביזנס ואת ה-IT לעבודה, ולעשות זאת באופן מלא ומונגש ובצורה פשוטה".

כמו כן, צרפתי דיבר על הענן ואמר כי "ארגונים חייבים לדעת לעבור אליו ולנצל אותו לטובתם. יש לעשות זאת ביום יום, ועל אחת כמה וכמה בעת אירוע". לדבריו, "התפיסה של מערך המחשוב כעומד זמין על מנת לפתור בעיות נתקלת בהתנגדויות רבות של אנשי אבטחת מידע. הם יצטרכו להשתנות: כמו שבנק נותן הלוואה במיליונים תחת ניהול סיכונים, כך יש להנגיש את מערכות המחשב תוך ניהול סיכוני האבטחה".


לסיום, הוא ציין את ה-DevOps. "כולם בעולם ההיי-טק מדברים על זה", ציין. "אלא שזו לא טכנולוגיה כי אם תפיסה, זו תרבות ארגונית שמאפשרת תהליך אוטומציה של אפליקציות, מפיתוח ועד לייצור, מגרסאות לגרסאות. את כל מחזור החיים הזה יש לעשות בצורה אוטומטית".

עוד השתתפו בכנס: ירון כהן, ארכיטקט ענן בנוטניקס ישראל; שלמה שמאי, מנמ"ר איילון ביטוח; תומר פרי, מנכ"ל אינוקום מקבוצת אמן; ליאור אשכנזי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות, דיגיטל, מידע וסייבר במשרד הדתות; ליאור אביב, מנהל מכירות אזורי בפאלו אלטו; רונן בורץ, מנהל מכירות ב-IT Way; דוד שוחט, מהנדס מערכות בכיר בקומוולט ישראל; שרון ישראלי, מנהל מחלקת אינטגרציה בפרטנר; קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן; מירב בלאו, מנהלת תחום קשרי לקוחות ב-Coognitive; זיוה ברוידא, ראשת מינהל מחשוב באוניברסיטה הפתוחה; וכפיר חמרי, מהנדס מכירות אזורי לאבטחה במיקרו פוקוס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים