פייסבוק משקיעה 5.7 מיליארד דולר בהודו – השוק השני בגודלו שלה

ההשקעה מבוצעת ב-JIO Platforms – החברה שמבצעת את הפעילות הדיגיטלית של התאגיד הגדול ביותר בהודו ● על אף ש-400 מיליון מאזרחי הודו כבר משתמשים בווטסאפ, יש לרשת החברתית פוטנציאל רב לצמוח בתת היבשת

לידיעת הקורא מארק צוקרברג.

פייסבוק מרחיבה את פעילותה בהודו: אתמול (ג') נודע שהחברה החליטה להשקיע 5.7 מיליארד דולר ב-JIO Platform, שמרכזת את כלל הפעילות הדיגיטלית של ריליינס, חברת אחזקות שהיא התאגיד הגדול ביותר בתת היבשת.

מדובר בהשקעה הגדולה ביותר של פייסבוק מאז שרכשה את ווטסאפ תמורת כ-20 מיליארד דולר ב-2014. במידה רבה, הבעלות על ווטסאפ היא אחת הסיבות המרכזיות להשקעה של פייסבוק בהודו, שכן בזכות כ-400 מיליון משתמשים שיש לאפליקציית המסרים המיידיים במדינה (קצת פחות משליש מתושביה), הודו היא השוק הגדול ביותר של קבוצת פייסבוק מחוץ לארצות הברית.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, אמר בהודעה על ההשקעה ש-"בזכות הקשר בין ווטסאפ ל-JIO יהיה לציבור ההודי קל יותר לתקשר עם עסקים". ההשקעה בוצעה על בסיס שווי חברה של כ-60 מיליארד דולר, מה שהופך את פייסבוק לבעלת המניות השנייה בגודלה בה, עם נתח של כ-10%.

הודו: צמיחה במכירות אונליין וברכישת הסמארטפונים

לפייסבוק עניין רב בהודו לא רק משום שהיא, כאמור, השוק הגדול ביותר שלה מחוץ לארצות הברית, אלא גם בזכות הפוטנציאל הרב שעוד יש לה בשוק ההודי. זאת, במיוחד לנוכח העובדה שאזרחי המדינה, שאוכלוסייתה עומדת על כ-1.35 מיליארד איש, מרחיבים מאוד את הרכישות אונליין ואת התשלומים הדיגיטליים שהם מבצעים, במיוחד לנוכח הגידול החד ברכישת טלפונים חכמים.

פייסבוק מעוניינת בשותף פוטנציאלי להרחבת פעילותה בהודו ואולי אף להשקה של המטבע הווירטואלי ליברה, שצוקרברג רוצה להשיק ובכך להקל על ביצוע תשלומים דרך הרשתות החברתיות של חברת הענק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים