ה-IT והטיפול במשבר הקורונה בעיריית תל אביב-יפו

ליאורה שכטר, מנמ"רית העירייה, מספרת על הצעדים שבוצעו בה לטובת עבודה מרחוק והמשך מתן השירות לתושבי העיר הגדולה

ליאורה שכטר, סמנכ''לית מערכות מידע ודיגיטל בשירותי בריאות כללית. צילום: ניב קנטור

"נגיף הקורונה מחייב אותנו להיערכות שונה לחלוטין מעבודת היום יום. הדבר בא לידי ביטוי בכמה אופנים עיקריים", כך אמרה ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו.

שכטר דיברה במפגש השני בסדרת מפגשים וירטואליים על אתגרי העבודה מרחוק בעידן הקורונה שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים. את המפגש, שנערך בטרם החג, פתחה נטלי גבאי, סמנכ"לית האירועים והשיווק של הקבוצה. ההרצאות שבמפגשים ישודרו כפרקים עצמאיים בפודקאסט של אנשים ומחשבים.

"עשינו את כל הנדרש על מנת לאפשר את עבודתם של המנהלים ועובדי העירייה מהבית", אמרה שכטר. "בנוסף, הייתה לנו ההזדמנות להכניס כלי שיחת ועידה בווידיאו לעירייה. כך, כל אחד מהמנהלים יושב בחדרו ומנהל באמצעותו הערכות מצב וקבלת החלטות, מבלי לסכן האחד את השני בהידבקות".

"פיתחנו לוח מחוונים שמוזן מנתוני משרד הבריאות ומראה את כל המקומות בעיר שבהם היו אזרחים חולי קורונה. עוד אנחנו מציגים בכל אחד מהאזורים כמה אחוזים מהאוכלוסייה הם מבוגרים, ובאמצעות כלי זה אנחנו מאפשרים תהליכי קבלת החלטות למנהלי העירייה", ציינה.

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

שכטר הוסיפה כי "בנינו יכולת לדווח למוקד 106 על בית עסק שפתוח בניגוד להנחיות. הנתונים מוצגים בזמן אמת, כדי לקבל את אוסף כל האירועים הרלוונטיים לקורונה".

היא סיכמה באמרה כי "אלה בהחלט ימים מטורפים, אבל אנחנו חווים יצירה בתרומה שלנו לציבור התושבים".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

איתן מארבי, מהנדס מערכות בכיר בקומוולט ישראל, אמר במפגש כי "המצב שפקד אותנו הביא עימו אתגרים חדשים. אנחנו מקבלים המון פניות מלקוחות ומראים להם את האסטרטגיה הנכונה לפעול לפיה, לטובת המשך העבודה השוטפת מהבית, תוך התבססות על אפליקציות ענניות ועבודה בפלטפורמות שיתופיות, מציאת מסמכים ומענה לאובדני נתונים ומחשבים. זאת, כי נוצרת מסה מטורפת של מידע שצריך לנהל גם כשאנו לא בארגון".

"לקוומוולט", אמר, "יש יכולת לגיבוי של עמדות הקצה – של כלל המחשב או חלקים ממנו. כך ניתן לעמוד במדיניות הגנת הנתונים של הארגון עם הלימה לרגולציות". לדבריו, "אנחנו מעניקים גישה למידע מכל מקום, בכל עת ומכל מכשיר – לרבות לטלפון הנייד, עם שירות עצמי לשחזור ולעריכת המידע, תוך אבטחת מידע והצפנה לעותקי הגיבוי".

מארבי הוסיף ש-"מענה נוסף הוא במעבר לענן, שם הלקוח הוא האחראי לניהול המידע, לרבות גיבוי, שחזור והגנה – במקרה של מתקפה או אובדן. יש לנו יכולות הגנה וניהול של אפליקציות ענניות, לרבות Office 365, עם גישה מלאה לכל השירותים של הלקוח, לטובת שחזור מהיר ומלא".

"עוד מענה", ציין, "הוא להגנה מפני מתקפות כופרה. אנחנו עושים זאת בכמה דרכים: מיכון וניטור המידע המגובה שלא זוהם; ניטור באופן רציף של תהליכים ומשתמשים; וקריאות על המידע, תוך התראות על חריגים. אנחנו מזהים את הנוזקות בצד הקליינט, עם מלכודות הדבש, ניתוק המידע ומידור האזור – למניעת התפשטות הנוזקה ובלי לשלם כופר להאקרים. אנחנו ממשיכים פרויקטים בצורה שוטפת וממשיכים לתמוך בלקוחות".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

רונית רובין, נשיאת אול קלאוד לאזור EMEA, אמרה כי "דרך הסיפור שלנו, כארגון שהוא קלאוד נייטיב, שממשיך לעבוד ולתפקד בתקופה מאתגרת זו, ניתן לראות כיצד אנחנו עוזרים ללקוחות".

"יתרונות הענן באים לידי ביטוי במציאות החדשה", הוסיפה. "הענן מאפשר להעצים יכולות עסקיות, להוריד עלויות במהירות, להגדיל ולהקטין את צריכת משאבי המחשוב, לענות לצורך בעבודה מקוונת מרחוק ולהטמיע פתרונות חדשים".

"אול קלאוד היא חברה שנולדה וצמחה בענן", ציינה רובין. "כל ההיצע שיש לנו לעובדים וללקוחות מבוסס ענן ולכן, יכולת ההסתגלות שלנו לעבודה מרחוק הייתה מהירה יותר. לפני כמה שבועות סגרנו בהדרגה את הסניפים ברחבי העולם והעברנו את העובדים לעבודה מרחוק. עמדנו באתגר בלי פגיעה עסקית בלקוחות. לכולם יש גישה מאובטחת לכל המערכות".

כללית, אמרה, "ארגונים עסוקים בבנייה של אסטרטגיית הישרדות מהמשבר ושוקלים את הענן כמרכיב עיקרי, כדרך חסכונית לניהול אזורים עסקיים משמעותיים. אני מאמינה שאותם ארגונים שיאמצו את הענן – הם שיובילו בעתיד".

רובין סיכמה באמרה כי "אנחנו מסייעים לארגונים עם מגוון פתרונות ושירותים לעבוד מרחוק – החל משולחן עבודה מרוחק עם הגדרה שלו, עבור בניצול תחנות עבודה מבוססות ענן וכלה בסביבות מחשב וירטואליות שניתנות להגדרה במהירות. נתוני הארגון נגישים אך מאובטחים, ללא יכולת הפרת המדיניות. אנחנו מסייעים לניתוחי נתונים לטובת קבלת החלטות מושכלת, ועוזרים לארכיטקטורה ולעיצוב מחדש של ה-IT, כדי לצלוח את המשבר – במהירות, באופן מאובטח ובעלויות פחותות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים