נחתמו המענקים של ועדות המחקר הראשונות של רשות החדשנות לפתרונות למגיפת הקורונה

הוועדות בחרו לתמוך ב-35 פרויקטים נבחרים ממגוון רחב של תחומי ההתמודדות עם הקורונה, בסכום כולל של 22 מיליון שקלים

רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה היום, כי נחתמו המענקים של ועדות המחקר הראשונות של רשות החדשנות לפתרונות למגיפת הקורונה, בסכום כולל של 22 מיליון שקלים. סכום זה הוא אישור ראשון מסך תקציב שאושר לרשות, העומד על  50 מיליון שקלים, הכולל גם הגשות של מוסדות אקדמיים, הגשות ייצור מתקדם, חברות סטארט-אפ וחברות בצמיחה – הרשות שוקלת יחד עם משרד האוצר להגדיל את התקציב לקולות הקוראים.

הוועדה בחרה לתמוך בפרויקטים ממגוון רחב של תחומי ההתמודדות עם הקורונה, מתוך התפיסה שההתמודדות עם המחלה צריכה להיות מרובת חזיתות, ולא להתמקד בתחום ספציפי אחד:

  • סנסורים ומערכות ניטור מרחוק של חולים ופתרונות דיאגנוסטיים חדשניים
  • רפואה מרחוק בחולים שהטיפול השוטף בהם נפגע כתוצאה מהמגפה
  • ניטור התפשטות מגיפה והתחסנות אוכלוסייה
  • תשתיות פענוח גנטי לתמיכה בהתמודדות עם המחלה
  • תרופות אנטי ויראליות
  • מערכות רובוטיות לחיטוי מבנים
  • מוצרים תעשייתיים למיגון הגוף והפנים
  • אמצעים לבדיקות נרחבות, כגון: ייצור מטושים ואוטומציה של בדיקות מעבדה

היום יוגשו הבקשות לקול הקורא הנוסף (השני) בזירת צמיחה, ומיד לאחר החג ייסגר המועד השני והאחרון של הגשות ייצור מתקדם – גם הוא צפוי להיות באותם סדרי גודל (חברות, תקציבים מבוקשים, היקף מענקים המוקצה לו והתחומים הנ"ל).

מטרת הקולות הקוראים הייתה להביא להאצה של פתרונות מרעיון ליישום והשתלבות במגמות מתקדמות להתמודדות עם הנגיף, באמצעות פיתוחים טכנולוגיים או התאמות מוצר מהירות. הדגש ניתן על הרלוונטיות של הפתרון המוצע להתמודדות מיידית עם המשבר, זמן הגעה מהיר לשוק או שיתופי פעולה, המבטיחים המשכיות תפקודית של המשק הישראלי.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ציין, כי "המסלולים הייחודיים נועדו לרתום את החדשנות והיצירתיות בישראל לטובת פתרונות להתמודדות עם משבר נגיף הקורונה, וכן לשינוי דפוסי העבודה, כך שנוכל להפוך את המשבר להזדמנות עבור שוק ההיי-טק הישראלי. כמו כן, עם דעיכת נגיף הקורונה, בכוונתנו להקצות סכום של 1.5 מיליארד שקלים נוספים, במסגרת תוכנית להאצת המשק ולתמרוץ הענף, דבר שיסייע לצמיחה ולפיתוח הכלכלה הישראלית".

שר הכלכלה, אלי כהן. צילום: יח"צ

שר הכלכלה, אלי כהן. צילום: יח"צ

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות, אמר, כי "כל אחד מהפרויקטים שנבחרו חדשני בתחומו. קיבלנו כבר יותר מ-750 בקשות, רבות מהן טובות – בשל הביקוש הגבוה הוועדה נאלצה לוותר על פרויקטים איכותיים נוספים".

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה. צילום: רשות החדשנות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים