גוגל: נתוני מיקום של מיליארדים מראים האם הבידוד מסייע במלחמה בקורונה

גוגל פרסמה טבלאות המבוססות על נתוני מיקום של מיליארדי מכשירים של משתמשי גוגל, שיכולים לסייע לרשויות הבריאות להעריך האם ההסגרים, הבידודים והוראות דומות המוטלים במקומות רבים בעולם פועלים לריסון התפשטות הנגיף

ארה"ב: סנאטורים נגד מכירה של נתוני מיקום לממשלה. צילום: BigStock

גוגל פרסמה טבלאות המבוססות על נתוני מיקום של מיליארדי מכשירים של משתמשי גוגל, מה שנראה כמאגר הנתונים הציבורי הגדול ביותר בעולם שיכול לסייע לרשויות הבריאות להעריך האם ההסגרים, הבידודים והוראות דומות המוטלים במקומות רבים בעולם פועלים לריסון התפשטות הנגיף.

גוגל פרסמה דו"חות של 131 מדינות, עם טבלאות, המשוות את תנועת האנשים החל מ-16 בפברואר ועד 29 במרס במקומות מסחר ובידור, רכבות ותחנות הסעה ציבורית, חנויות מזון ומקומות עבודה – מול תקופה של חמישה שבועות מוקדם יותר השנה.

החברה ציינה, כי פרסמה את הדו"חות כדי להימנע ממבוכה כלשהי בנוגע למה שהיא מספקת לרשויות, בהתחשב בוויכוח העולמי שהתעורר בנושא האיזון שבין נתוני מיקום המפרים פרטיות ובין הצורך למנוע התפרצויות נוספות של המחלה.

הנתונים לרוב מראים מתאם בין חומרת ההתפרצות לחומרת ההוראות המוטלות על ידי ממשלות.

"ככל שקהילות בעולם מגיבות בצורה שונה ל-COVID-19, אנו שומעים מרשויות בריאות ציבוריות, כי אותו סוג של תובנות מנתונים אנונימיים שנאגרים במוצרים שונים שלנו, כמו מפות גוגל, יכולות לסייע לרשויות לקבל החלטות כדי להילחם בנגיף ובהתפרצות המחלה", מציינת גוגל. ומוסיפה: "דו"חות אלה של תנועת הקהילות מכוונים לספק תובנות ומידע על מה שהשתנה בתגובה למדיניות שננקטה במקומות שונים לצורך המאבק בנגיף. הטבלאות מציגות מגמות של תנועת אנשים על פני הזמן לפי מיקום ולפי קטגוריות שנות, כמו מקומות בילוי, חנויות מזון ופראמה, פארקים, תחנות אוטובוסים, מקומות עבודה ואזורי מגורים".

באיטליה ובספרד, למשל, שתיים מן המדינות שנפגעו קשות מן הנגיף, חלה צלילה של 94% בתנועה למקומות בידור ומסחר, כמו מסעדות ובתי קולנוע. באנגליה, בצרפת ובפיליפינים – חלה צניחה של 80%, וגם בהודו, שנכנסה לסגר של 21 ימים ב-25 במרס, חלה ירידה בולטת של 77%.

בארצות הברית, שבה ההתנהלות משתנה מאוד בין מדינותיה השונות, וגם באוסטרליה – שבה מזג האוויר הנוח שלח אנשים רבים לחוף הים לפני שהודגש הצורך בריחוק חברתי – הירידה בתנועה התבטאה בפחות מ-50%.

מנגד, ביפן ובשוודיה, שבהן הממשלות לא הטילו מגבלות קשות ולא אסרו ביקורים באזורי מסחר ובידור – התנועה צנחה בכרבע, וגם בקוריאה הדרומית, שהצליחה להכיל התפרצות גדולה באמצעות ריבוי בדיקות ומעקב – הצניחה הייתה של 19% בלבד.

ומה בישראל?

67% ירידה בתנועה למקומות מסחר ובילוי,

13% ירידה לחנויות מזון ופארמה,

56% ירידה בביקורים בפארקים,

61% ירידה בתנועה בתחנות הסעה ציבורית,

59% ירידה בתנועה למקומות עבודה,

30% עלייה במקומות מגורים.

בטבלאות של ישראל ניכר בבירור גם, כי השינויים הגדולים בתנועתיות של האנשים החלו אחרי השבוע הראשון של חודש מרס.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים