איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: קבוצת סלע

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה ● והפעם: דודו בסה, מנכ"ל קבוצת סלע

דודו בסה, מנכ"ל קבוצת סלע. צילום: יח"צ

כיצד השפיע המשבר על קבוצת סלע?
"סלע הנה ארגון גלובלי שמציע שלושה מוצרים עיקריים: שירותי פיתוח תוכנה ו-DevOps ללקוחות בארץ ובעולם; קורסים טכנולוגיים לתעשיית ההיי-טק ולשוק הפרטי; ושירותי ענן.

מרבית הלקוחות המשיכו את הפרויקטים בעבודה מרחוק, מבית העובד, ואנחנו נערכנו לתמוך בכל דרישות המחשוב. לקוחות בודדים הקפיאו פרויקטים או צמצמו בכוח האדם הנדרש לפרויקטים. לצערנו, לקוח אחד קרס וסגר את רוב קבוצת הפיתוח שלנו שם.

במכללה לקהל הפרטי, התאמנו את עצמנו מידית למצב והעברנו את ההדרכות ל-ווב. ב-31 במרץ, בעיצומו של המשבר, פתחנו כיתת לימוד חדשה ובה כ-30 תלמידים, שנרשמו ללימודים שנמשכים שנה. כל התלמידים התחילו ללמוד אונליין. אני מופתע לטובה הן מהצלחת המעבר המידי לאונליין והן מהרישום החדש ללימודים במתכונת זו, בשבוע האחרון. הסטודנטים והמרצים שלנו עבדו קשה כדי להסתגל במהירות לשינויים.

ההדרכה עבור מגזר ההיי-טק עברה בחלקה לרשת ובחלקה נעצרה. אני מאמין שאם המצב ימשיך, יותר ויותר חברות יעבירו את מערך ההדרכה שלהן לאונליין.

בתחום שירותי הענן וה-DevOps, הכיוון חיובי. יש גידול בביקוש לשירותים אלה והמחלקות בעומס רציני מאוד. אנחנו מסיטים פעילות ממחלקות אחרות למחלקות אלה כדי לענות לביקושים".

אילו צעדים פנים ארגוניים ננקטו?
"כארגון שרגיל לנהל את מרבית עובדיו מרחוק במרבית הזמן (העובדים נמצאים בפרויקטים חיצוניים), המעבר היה טבעי. ישיבות מנהלים וצוותים מתקיימות דרך הווב.

כ-20% מכלל עובדי הקבוצה הוצאו לחל"ת ובודדים – נאלצנו לצמצם את פעילותם לחלוטין.

אנחנו שוקדים על פעולות לרווחתם של העובדים שלנו הן בשטח והן בחל"ת:

  • קבוצת המנהלים בסלע משתדלת להיות בקשר יומיומי עם כולם.
  • סלע הקצתה קרן הלוואות של 450 אלף שקלים עבור עובדים שזקוקים לסיוע כלכלי במשבר, בין אם הוא נפגע כלכלית או בן הזוג. ההלוואה תוחזר בפריסה גדולה וללא ריבית.
  • אנחנו מעבירים בערבים הדרכות טכנולוגיות לעובדינו על ידי מיטב המומחים שלנו.
  • אנחנו מתכננים צעדים נוספים עבור העובדים והמנהלים שלנו כדי להקל עליהם בתקופה מאתגרת זו.
  • לאחד העובדים הקצינו את הגג בבית סלע לעריכת חתונה מצומצמת, לפי הצווים וההנחיות. עשינו זאת במבצע בזק ב-31 במרץ, בהיעדר פתרון חלופי ולפני ההגבלות שהתחילו אתמול (ד').

בנוסף, מנהלי המכירות שלנו פונים ללקוחותינו הקבועים ומנסים ביחד למצוא פתרונות יעילים בתכנון פעילות הפיתוח של הלקוח ביחד עם המומחים והמפתחים הזמינים שלנו".

מה יקרה לאחר המשבר?
"הדגש הראשוני יהיה על אספקת שירותי ענן מתקדמים ושירותי DevOps מרחוק או לפי דרישה. בימים אלה אנחנו משיקים מוצר חדש – DaaS (ר"ת DevOps as a Service), שמתאים לדרישות השוק בכלל ובפרט בימי קורונה אלה. במקביל, נקדם גיוס מומחים טכנולוגיים כדי להרחיב את היכולות שלנו לקראת חזרת השוק לאיתנו.

משבר הקורונה הפתיע את סלע בעיצומה של תקופה מוצלחת, עם לקוחות גדולים, פרויקטים עצומים וגיוס מסיבי. אני מאמין שנחזור לגיוס כזה של מפתחים מיד עם ניצני היציאה מהמשבר.

בנוסף, מערך הדרכות האונליין יתעצם, להערכתי, ונשקיע בנושא זה, מאחר שחלק מהשוק ישאף להמשיך במתכונת זו".

מה לגבי סטארט-אפים שאתם משקיעים בהם?
"קבוצת סלע ובעליה השקיעו בקבוצת סטארט-אפים. אנחנו כמובן עומדים לצדם כעת, איננו מנצלים את מצבם ואף מזרימים להם כסף חיוני. לדוגמה, באחרונה סלע השקיעה בסטארט-אפ מבטיח, שפרץ לשוק המסחרי עם מכירות המתגברות מדי חודש, ונמצא קרוב לאיזון כלכלי ולגיוס לקראת אקזיט. משבר הקורונה, שמקפיא כספים ולקוחות ברגע הראשון, לא פסח עליו, ובנקודת זמן זו חסרים לו כספים מסוימים לעבור לרווחיות. עד להשלמת הגיוס שלו אנחנו מזרימים כסף מכספנו הפרטי, כדי לשמור על כספה של סלע, וקוראים מעל במה זו לאנג'לים נוספים להצטרף למשימת ההגנה על סטארט-אפים חיוביים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים