בקשה לתביעה ייצוגית נגד זום: משתפת נתוני משתמשים ללא הסכמתם

משתמש זום הגיש נגדה בקשה לתביעה ייצוגית, בטענה שהיא משתפת נתוני משתמשים עם חברות כמו פייסבוק ללא הסכמתם ● התביעה: "התנהגות זו חודרת לפרטיות המשתמשים ומפירה את חוק התחרות, את חוק הגנת הצרכן ואת חוק הפרטיות של קליפורניה" ● מנכ"ל זום: "החברה לא הייתה מודעת לכך עד ה-25 במרס"

מצטיינת. Zoom, איך לא?

חברת זום וידיאו קומוניקיישן, המפעילה את פלטפורמת הווידיאו הפופולארית, מתמודדת כעת עם בקשה לתביעה ייצוגית נגדה, בטענה שהיא משתפת נתוני משתמשים עם חברות כמו פייסבוק ללא הסכמתם.

התביעה הוגשה בבית משפט פדרלי בקליפורניה על ידי משתמש זום, שמאשים את החברה בכישלון "להגן כיאות על מידע אישי של מיליוני המשתמשים" בפלטפורמה שלה, וחשיפת המידע הזה, בלי הודעה הולמת או הרשאה, בפני פייסבוק וכנראה חברות נוספות. התביעה טוענת, כי התנהגות זו חודרת לפרטיות המשתמשים ומפירה את חוק התחרות, את חוק הגנת הצרכן ואת חוק הפרטיות של קליפורניה.

התביעה מצטטת ידיעה שפורסמה לפני כשבוע באתר Vice, שבה פורט כיצד גירסת ה-iOS של אפליקציית זום שלחה נתונים של משתמש לפייסבוק גם אם לאותו משתמש כלל אין חשבון פייסבוק. לפי תחקיר שעשה האתר, זום מודיעה לפייסבוק כאשר משתמש פותח את האפליקציה ומספקת פרטים על מכשיר המשתמש, כמו דגם המכשיר ואזור הזמן שבו הוא מצוי, לצד נתונים נוספים, כמו באיזו מפעילה עושה שימוש כל אחד וגם מזהה פרסום ייחודי.

"מזהה הפרסום הייחודי מאפשר לחברות לטרגט את המשתמש עם מודעות", טוענת התביעה. "המידע הזה נשלח לפייסבוק על ידי זום בלי קשר אם למשתמש יש חשבון בפייסבוק".

התובע טוען, כי המשתמשים לא היו עושים שימוש באפליקציה של זום אילו החברה הייתה חושפת כי "תתיר מעקב של חברה מצד שלישי אחר מידע אישי שלהם".

התובע דורש בתביעתו פיצוי לפי החוקים הפדרליים וחוקי קליפורניה.

מנכ"ל זום, אריק יואן, התייחס לשיתוף הנתונים של החברה בבלוג שפרסם בשבוע שעבר, לאחר פרסום הידיעה ב-Vice, וטען, כי שיתוף הנתונים נוצר משום שאפליקציית זום מאפשרת למשתמשי iOS להיכנס לאפליקציה באמצעות חשבון פייסבוק שלהם, וכי החברה לא הייתה מודעת לכך עד ה-25 במרס.

"פרטיות המשתמשים שלנו חשובה לנו ביותר, ולכן החלטנו להסיר את ה-SDK של פייסבוק מאפליקציה של iOS ולשנות את התכונה כך, שמשתמשים עדיין יוכלו להיכנס לאפליקציה באמצעות חשבון פייסבוק שלהם", הוא כתב.

במקביל לשימוש הגובר באפליקציה על רקע משבר הקורונה, ששלח מיליוני אנשים לעבוד מהבית, מתמודדת החברה מול בדיקות קפדניות של נוהלי הפרטיות שלה. השבוע אף שלחה התובעת הכללית של ניו יורק מכתב לחברה, שבו היא דורשת ממנה לדווח על כל אמצעי אבטחה חדש שהיא מיישמת לאור הזינוק בשימוש ברשת שלה. היא גם ציינה, כי היא מודאגת מזמן התגובה של זום לבעיות אבטחה, שעלולות לאפשר, בין היתר, גישה חשאית למצלמות המשתמשים על ידי גורמי צד שלישי מרושעים.

גם ה-FBI פרסם לפני כמה ימים התרעה מפני זום בומבינג – גידול בהיקף הפריצות לפלטפורמות שיתופיות לשיחות וידיאו. הבולשת הפדרלית מסרה, כי קיבלה בשבועות האחרונים דיווחים רבים על שיחות ועידה בווידיאו, שהאקרים פרצו אליהן וערכו שיבושים, דחפו תמונות פורנוגרפיות, או הכניסו טקסט או חוזי הכולל דברי שנאה, או שפה מאיימת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים