נשים ומחשבים: סי אביבי, וואן

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: סי אביבי, מנהלת תחום ממשלה בחטיבת היועצים של וואן

שם ותפקיד: סי אביבי, מנהלת תחום ממשלה בחטיבת היועצים של וואן.

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי.

תפקידים קודמים: מנהלת מכללת נס טכנולוגיות וסמנכ"לית בעמותה שמקדמת אוכלוסיות מגוונות.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון בהוראת מחשבים ותואר שני במינהל עסקים. שירות ביחידה טכנולוגית בחיל מודיעין.

משפחה: נשואה + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תחום הטכנולוגיה הינו תחום מאפשר. הוא התחום המאפשר לנו לפתח פתרונות שמצעידים אותנו אל המחר, למצוא תרופות שמאריכות חיים, להגיע לכל מקום ולכל אדם על פני הגלובוס בלחיצת כפתור, ולחבר באופן ישיר בין אנשים. זה ממש לא משנה אם אתה מפתח מהחברה הערבית או בחור חרדי שאת רוב חייו הבוגרים העביר כאברך בכולל. ברגע שישנה משימת פיתוח – הגבולות נפרצים והחיבור בין אנשים מתחיל.

אז מה שהביא אותי לתחום הטכנולוגיה זה הסקרנות, הדינמיות, החיבור בין אנשים והיכולת לסייע ולהשפיע.

בתחום שאותו אני מובילה בחברת וואן ישנם עובדים רבים שמועסקים במספר רב של משרדי ממשלה, במגוון רחב מאוד של תפקידים. הפתיחות של משרדי הממשלה לקבל אליהם את כל מגוון העובדים של החברה הישראלית מסייע לי לשלב עשרות אנשים, בהם גם כאלה שלא תמיד היו מצליחים או אפילו נחשפים למשרות הללו, כי אין להם את הנטוורקינג הנכון כדי להגיע אליהן.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לשמחתי הרבה אני כמעט ולא נתקלת באפליה נגד נשים. נהפוך הוא, מדי יום אני נתקלת בהרבה מאוד נשים חזקות, המובילות ומנהלות פרויקטים טכנולוגים משמעותיים.

אני חושבת שהאתגר שלנו כיום הוא בשילוב עובדים מבוגרים, ובזה אנו משקיעים מאמצים רבים. כפי שציינתי, בעברי הייתי שותפה בהובלת כמה מיזמים חברתיים, שמטרתם הייתה לצמצם פערים חברתיים ולשלב אוכלוסיות מגוונות, בעיקר בהיי-טק. הייתי בין המקימים של מיזם "אמצע הדרך", שמסייע לבני 45 ומעלה לחזור לעולם העבודה. תופעה שלצערי אני נתקלת בה מדי יום היא של אנשים מעולים ומקצועיים בני 45 ומעלה, שיורדים לרגע מ"רכבת ההרים" של שוק התעסוקה ולא מצליחים לחזור. היום אנו מצליחים לשלבם במשרדי הממשלה במגוון רחב של תפקידים, ושביעות הרצון היא גבוהה ביותר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי הרבה לא. המקצוענות שלנו, היכולת שלנו להקשיב, לחייך ולהתחבר לאנשים, מאפשרות לנו להגיע כמעט לכל מטרה שנציב לעצמנו. אני מאמינה שהרוב תלוי בנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים