איך חברות ההיי-טק עוברות את משבר הקורונה? והפעם: היירואד

מנהלים בכירים בענף מספרים על הצעדים שנקט הארגון שלהם להתמודדות עם משבר הקורונה, ונותנים טיפים ● והפעם: איל הופמן, מנכ"ל מרכז החדשנות היירואד

איל הופמן, מנכ"ל מרכז החדשנות היירוד. צילום: ישראל הדרי

כיצד השפיע עד כה המשבר על התפקוד השוטף של הארגון?

מאז פרוץ הקורונה, עיקר הפעילות שלנו ושל חברות הפורטפוליו עברה למתכונת של עבודה מרחוק – כולל ימי התוכן שאנו מקיימים עם המיזמים שלנו ואף יום ההדגמה שלנו, שיתקיים בחודש מאי – כולם עברו למתכונת של ועידות בווידיאו. פרט לכך, אנחנו נשארים בקשר שוטף עם כל החברות והיזמים שלנו ואף עם גורמים חיצוניים. מרבית הפגישות לא התבטלו, אלא רק עברו לווידיאו, כמו ברוב המקומות שזה רלוונטי עבורם.

אילו אמצעים ננקטו ברמה הארגונית וברמת הקשר עם העובדים?

אנחנו נשארים בקשר יומיומי שוטף, הן בטלפון ובהודעות, הן בפגישות וידיאו וכן במערכת monday המצוינת, שאנו משתמשים בה על מנת לנהל את רוב הפעילות שלנו. צורת הקשר השתנתה, אי אפשר "לטפוח על הכתף" כדי לשאול שאלה, אבל יש דרכים אחרות, ועם הזמן מתרגלים אליהן.

אילו אמצעים והנחיות ניתנו לעובדים בכל מה שקשור לנסיעות לחו"ל, לחוזרים מחו"ל, להגעה לעבודה ועוד?

עצרנו את כל הנסיעות לחו"ל בשלב זה, והחוזרים מחו"ל נכנסו לבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות כמובן. לעניין ההגעה לעבודה, הנחינו את כל מי שיכול לעבוד מהבית לעשות כן, וכל מי שבכל זאת מעוניין להגיע למטה החברה – להקפיד על כל ההנחיות, כולל שמירת מרחק, שמירה על היגיינה וכד'. פגישות הועברו לפגישות וידיאו, ואם בכל זאת אין ברירה אלא לקיים פנים אל פנים, הן יתקיימו רק בפורום מצומצם של עד ארבעה אנשים.

האם יש לך רעיונות וטיפים שיכולים לסייע לאחרים כיצד להתמודד עם המשבר?

אני מאמין שכולנו באותה הסירה ונעבור את זה יחד, ובמיוחד בתקופה הזאת צריך להביע סולידריות והבנה ולסייע ככל האפשר למי שצריך. אני חושב שבשלב הזה הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על האנשים שלנו ועל עצמנו, לאפשר ככל האפשר עבודה מרחוק ובאופן כללי לצמצם יציאות שאינן חיוניות מהבית. דבר נוסף הוא, שעל אף מצב הביש שבו אנחנו נמצאים, יש בו גם הזדמנויות לשינוי ההרגלים וצורות העבודה הקיימות, ואני מאמין שעד כדי שינוי מסוים באינטראקציות חברתיות באופן כללי. הדבר החשוב הוא לראות איך בסופו של דבר אנחנו, כולנו, יוצאים מהמצב הזה מחוזקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים