נשים ומחשבים: מרינה אמסלם, KLA

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מרינה אמסלם, מנהלת SQC (בקרת איכות תוכנה) בחטיבת ה-OMD בחברת KLA

שם ותפקיד: מרינה אמסלם, מנהלת SQC (בקרת איכות תוכנה) בחטיבת ה-OMD בחברת KLA.

ותק בתפקיד: חודשיים.

תפקידים קודמים: אני עובדת ב-KLA יותר מ-11 שנים. התחלתי כבודקת תוכנה, קודמתי לתפקיד ראש צוות ועכשיו כאמור אני מנהלת צוות.

השכלה:. תואר ראשון במדעי המחשב ומערכות מידע ממכללת עמק יזרעאל.

משפחה: נשואה עם 3 ילדים: בן 5 ובנות 9 ו-12.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

במהלך הלימודים עבדתי בחברת פלאפון בתור נציגה טכנית. עם סיום הלימודים רציתי עבודה יותר משמעותית, ומנהל הסניף בפלאפון הציע כי אשאר בחברה ומצא לי תפקיד במחלקת מערכות מידע בגבעתיים. יום יום נסעתי מהקריות לגבעתיים, ואחרי שנה ומשהו נשברתי. שלחתי קורות חיים ברשת, ו-KLA הייתה בין החברות הראשונות שיצרו עימי קשר.

לעומת הלובי המפואר של בנין הוורד בגבעתיים, שם שוכנים המשרדים של פלאפון, הרגשתי שהגעתי לחברה קטנה וצנועה במגדל העמק (מאז גדלה KLA, וגם המשרדים שלה התרחבו והתחדשו), אבל החלטתי לתת לזה צ'אנס, ועוד מעט אני חוגגת בת מצוה בחברה.

האם את חושבת שיש מחסום כלפי נשים בתעשייה?

בארגוני היי-טק רבים פוגשים לא מעט נשים בניהול בדרגי ביניים, אך בהנהלה הבכירה – הרוב הגדול עדיןי גברי… אבל החדשות הטובות הן שהמצב בהחלט הולך ומשתפר.

כדי שנגיע לשוויון מוחלט יש צורך בחינוך מגיל צעיר. חייבים לשוחח עם תלמידות על החשיבות של נשים בתעשייה ועל לימודי מדעים. ככה אני מחנכת את הבנות שלי ומטיפה להן, שהן חייבות ללמוד מקצוע רלוונטי, שיקנה להן עצמאות כלכלית מבלי שתהיינה תלויות באיש.

האם נתקלת אישית במחסום כזה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה?

לא נתקלתי במחסום כלפיי על רקע היותי אישה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים