נשים ומחשבים: מורן חן, הרמן ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מורן חן, Senior Manager – Program Management, הרמן ישראל

שם ותפקיד: מורן חן, Senior Manager – Program Management בחברת הרמן ישראל.

ותק בתפקיד: 15 שנים בעולם ההיי-טק, ב- 8 השנים הראשונות עסקתי בתחום של בדיקות, ניהול צוותים וקבוצות, ב 7 שנים האחרונות בתחום ה Program Management וניהול.

השכלה/שירות צבאי: מהנדסת תוכנה וניהול, אפקה, המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, מאבחנת פסיכוטכנית, לשכת גיוס תה"ש

משפחה: נשואה באושר ליניב ואמא ל-2 בנים שובבים ושובים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

תמיד העדפתי את המקצועות הריאליים, שיש בהם לוגיקה, היגיון ושהם "ברורים".

לקראת האקדמיה התחדד אצלי הרצון לעסוק בתחום שהוא ריאלי, אך גם תהליכי. ההתלבטות היתה בין הנדסת תעשייה וניהול במסלול של מערכות מידע לבין הנדסת תוכנה וניהול. העדפתי להתמקצע בתחום הנדסת תוכנה מתוך ידיעה שעם בסיס טכני אוכל להשתלב במגוון תפקידים ולהתפתח לכיוונים שונים בעולם טכנולוגי רחב שהוא שימושי, משמעותי, נמצא בהתפתחות מתמדת ומשפיע על אורח החייים של כל אחד מאיתנו.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לשמחתי (או למזלי) לא קיבלתי הרגשה שכזו במקומות שבהם עבדתי לאורך הקריירה שלי. בחוויה שלי ההצלחה ויכולת הקידום מבוססת על רקע מקצועי ואין לי תחושה שלמגדר יש פקטור.

יש פחות נשים מגברים בתעשייה, אך להערכתי זה נובע מהבחירה של נשים לעסוק בתחומים אחרים – בחירות הנובעת מנורמות חברתיות וחינוך מגיל צעיר ולא כתוצאה מאפליה. באקדמיה היינו פחות נשים מגברים ובמסלולים של הנדסת חשמל ואלקטרוניקה והנדסת מכונות הפער המספרי בין נשים לגברים הלך וגדל.

נשים שבוחרות להגיע לתעשייה יכולות להצליח באותה המידה. הן לרוב יצטרכו להשקיע יותר בגלל האימהות שדורשת מאיתנו זמן ומשאבים אבל אני לא חושבת שמתייחסים לאישה באופן שונה.
האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

באופן אישי לא נתקלתי באפליה נגד נשים. אני חושבת שנשים מוערכות בשל היותן יעילות, חדורות מטרה, החלטיות ולרוב בעלות אינטיליגנציה רגשית מפותחת, מה שעוזר להתמודד ולפתור דילמות על בסיס קבוע.

אני חושבת שהאימהות מחדדת את החושים. היא גורמת לנו להיות מפוקסות בעבודה, לקבל החלטות, מלמדת אותנו על הקשבה והבנה של אנשים וסיטואציות, ולדעת לקרוא בין השורות.

לאורך השנים, בחברות שבהן עבדתי היו ועדיין ישנן נשים רבות בתפקידי ניהול שונים, החל מר"צ, מנהלות קבוצה ועד ל-CTO ומנכ"לים, שהן מוכשרות ועושות חיל כל אחת בתחומה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים