בדרך לאוטומוטיב עוצרים בחבל הבסקים

AIC - מרכז חדשנות ופיתוח, המאגד את השחקנים והמשאבים השונים לטובת קידום חדשנות, פיתוח טכנולוגי ושיפור התחרות בעולם הרכב העתידי - פועל בבילבאו שבספרד ● נדב לונינסקי, נציג AIC בישראל, סיפר על תכנית לפתוח את המרכז לחברות ישראליות

נדב לונינסקי, נציג AIC בישראל. צילום: יח''צ

"תעשיית הרכב הבסקית היא מהמובילות בעולם. בחבל הבסקים יש מרכז חדשנות בינלאומי לתחום. החיבור בין הטכנולוגיה הישראלית והחדשנות המפותחת במרכז שבבסקים, בשילוב עם תעשיית רכב מנוסה ומובילה – הוא הזדמנות לישראל ולספרד", כך אמר נדב לונינסקי, נציג AIC בישראל – המרכז לחדשנות רכב בחבל הבסקים שבצפון ספרד.

"תעשיית הרכב הבסקית היא מהחדשניות בעולם", אמר לונינסקי, "מדובר באקו-סיסטם משולב וכולל, עם שרשרת ערך שלמה בייצור כלי רכב: מפעלי ייצור רכב, למשל של דיימלר, יותר מ-300 מפעלי ייצור חלקים, נציגויות של יותר מ-40 חברות בינלאומיות בתחום (Tier 1s) – כשלחלקן יש גם מרכזי מו"פ, אוניברסיטאות המקנות תארים בעולם הרכב, ועוד".

"לכן", הסביר לונינסקי, "ב-2009 הוקם בעיר בילבאו מרכז חדשנות ופיתוח, המאגד את השחקנים והמשאבים השונים לטובת קידום חדשנות, פיתוח טכנולוגי ושיפור התחרות בעולם הרכב העתידי".

המרכז, AIC (ר"ת Automotive Intelligence Center) משתרע על פני 50,000 מ"ר. "הוא פועל תחת הרעיון של חדשנות פתוחה", אמר לונינסקי, "חברות משפרות את היכולות שלהן, באמצעות שיתופי פעולה של אנשי AIC שבקיאים בצרכים של עולם הרכב, והם בעלי ידע רחב בתחום. מרכז AIC הינו מוכוון שוק. הבנת הצרכים והידע הרחב בעולם הרכב מאפשרים למרכז להציע שירותים גלובליים ממוקדים לתחום: מודיעין תחרותי, מו"פ, הכשרות, פיתוח תעשייתי, הקמת עסקים חדשים ועוד – כשהכל נעשה תחת קורת גג אחת. במקום יש מרכזי פיתוח לרכב, יחידות פיתוח עסקי, אקדמיה ועוד. במרכז יושבות יותר מ-30 חברות, המעסיקות כאלף עובדים".

רשת שותפים נרחבת

הייחודיות של המרכז, ציין לונינסקי, "הוא בבנייה של רשת שותפים נרחבת. המרכז מבצע פרויקטים עם עשרות הגופים הפועלים המובילים בעולם בתחום הרכב, ביניהם רוב יצרניות הרכב המובילות בעולם, חברות OEM ו-Tier 1, יצרניות חלקים, מוסדות מחקר, אוניברסיטאות, גופי מדיה ועוד".

"נוצרה הזדמנות", אמר לונינסקי, "לחיבור בין המרכז, הנמצא בלב תעשיית רכב מובילה והמפתח חדשנות, ובין הטכנולוגיה הישראלית. בישראל, האינטגרציה בין הפיתוחים לתעשיית הרכב וסביבת הרכב האמיתית מוגבלת. לכן בנינו בשנה החולפת תכנית קהילה+, אותה נשיק בקרוב, שמטרתה לפתוח את המרכז לחברות הישראליות".

"הפעילות", ציין, "תישען על ארבע רגליים: חשיפת החברות הישראליות לרשת השותפים הבינלאומית של המרכז וזיהוי הזדמנויות לשיתופי פעולה בפרויקטים; שימוש פיזי, או וירטואלי, במשאבי המרכז – מרכזי יכולת, ישיבה פיזית במרכז, קבלת דו"חות מודיעין תחרותי ומידע; הכשרות – המרכז מייצר תוכן ייחודי ומקיים קורסים והדרכות מקצועיות בצורה שוטפת. פיתחנו הכשרות מיוחדות לקהילה הישראלית, כדי להכשיר אותן כיצד לעבוד עם תעשיית הרכב ולספק להן כלים לעשות זאת באופן מושכל. הרגל הרביעית היא גיוס כוח אדם: פיתחנו תהליך גיוס ייעודי לעולם הרכב, תוך הבנת צרכי כוח האדם העתידי והכישרונות שיידרשו ממנו".

תעשיית האוטומוטיב. אילוסטרציה: BigStock

חברה ישראלית ראשונה כבר חברה

"כך", ציין, "המרכז בחר בסיטי טרנספורמר, CT, להיות החברה הישראלית הראשונה שחברה בקהילה. אנו רואים בטכנולוגיה וברכבים (CT) המתקפלים של סיטי טרנספורמר, פוטנציאל אדיר לשינוי הדרך בה אנשים מתניידים וחונים בערים מרכזיות בעולם. החברה מפתחת רכב שיכול לשנות את מימדיו, כך שניתן לנסוע בו כרכב ולהגיע ולהחנות כמו אופנוע. כלי הרכב של החברה חוסכים עד 75% משטחי החנייה, וכך מאפשרים לערים לתכנן וליצור אזורים ירוקים במקום מקומות חנייה. סיטי טרנספורמר ממומנת על ידי משרד האנרגיה והמנהלת לתחבורה חכמה ומתקדמת".

"המטרה שלנו", סיכם לונינסקי, "היא לחבר בין השחקניות בשתי המדינות וליצור שלם הגדול מסכום חלקיו. אנחנו מניעים את החברות הישראליות לעריכת פעילויות, לכנסים, לפרויקטים ולשיתופי פעולה. ניצור פרויקטים משותפים, נשתף בידע ונבנה שותפות של חברות ישראליות-אירופאיות".

להגשת בקשה להשתתפות בקהילה פתוחה לחברות ישראליות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים