מיקרוסופט הודיעה שהצליחה להוריד את רשת הבוטים הידועה Necrus

החברה שיתפה פעולה עם מספר גורמים, כדי לאתר דרך להיפטר מהבוט נט האוטומטית, שבתקופת הפעילות שלה שנמשכה מספר שנים, הדביקה יותר מתשעה מיליוני מחשבי קצה

בוטנט. צילום אילוסטרציה: BigStock

לא תמיד ידם של ההאקרים ושאר פושעי הרשת על העליונה. לפעמים יש גם הצלחות מסוימות במאבק נגד הרשע הדיגיטלי והמקוון. אחת ההצלחות נרשמה השבוע. מיקרוסופט הודיעה שיחד עם כמה שותפות היא הצליחה להוריד את רשת הבוטים הידועה Necrus לאחר שמונה שנים של מעקב ותכנון.

יחידת הפשעים הדיגיטליים של מיקרוסופט, ה-DCU

יחידת הפשעים הדיגיטליים של מיקרוסופט, ה-DCU

מדובר בבוט נט אוטומטית שהצליחה בתקופת הפעילות שלה להדביק יותר מתשעה מיליוני מחשבי קצה ולהשתמש בהם כדי להפיץ הודעות דוא"ל שנושאות בקרבן רושעות מסוג כזה או אחר. לפי מיקרוסופט הרשת, בין השנים 2016-2019, הייתה אחראית לכ-90% מההתקפות שהיו מבוססות על רושעות שמופצות באמצעות דואר אלקטרוני.

הקבוצה שהתייצבה מול Necrus במטרה להפיל אותה הייתה מורכבת מיחידת הפשעים הדיגיטליים של מיקרוסופט עצמה, אשר מכונה DCU, שפעלה יחד עם חברת ביטסייט, ועם שותפים שונים בלא פחות מ-35 מדינות.

Necrus, טוענת מיקרוסופט, סימנה מטרות כמעט בכל מדינה בעולם. "במהלך הבדיקות שלנו התגלה שבתקופה של 58 ימים מחשב אחד שנגוע ברושעה שלח 3.8 מיליון הודעות דואר ספאם אל יותר מ-40 מיליון קורבנות פוטנציאליים. הפעילות שביצענו עוזרת להבטיח שהפושעים שעומדים מאחורי הרשת הזו אינם יכולים יותר להשתמש באלמנטים חשובים בתשתית שלהם במטרה לבצע התקפות סייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים