נשים ומחשבים: מאשה דשקוב, דיגיטלנט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: דניאל ביצור, מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית דיגיטלנט

שם ותפקיד: מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית דיגיטלנט (Digitalent).

ותק בתפקיד: 5 שנים.

תפקידים קודמים: מנהלת אגף שיווק, המסלול האקדמי המכללה למינהל, מנכ"לית משותפת, פרומו אינטראקטיב, מנהלת מחלקת מדיה, מגזרים תקשורת שיווקית.

השכלה/שירות צבאי: תואר שני MBA, ממכללת אונו, תואר ראשון כלכלה וניהול מהאוניברסיטה העברית, שירות צבאי מלא במפח"ש.

משפחה: נשואה + 1 (בן 12).

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

אני עוסקת בתחום בטווח שבין שיווק וטכנולוגיה – שיווק דיגיטלי. מאתרת טכנולוגיות דיגיטליות חדשות, לומדת אותן ומלמדת את קהילת השיווק בארץ להשתמש בהן. בעידן של צרכנות דיגיטלית, טכנולוגיות שיווקיות משנות את פני המקצוע של אנשי השיווק ועוזרות להם לקדם את החברה ולהשיג את המטרות העסקיות שלהם ביעילות גבוהה יותר.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני רואה שבתפקידי ג'וניור אין אפליה בין נשים וגברים. היא מתחילה בעולמות ההיי-טק, בשנים שבהם נשים הופכות לאימהות. לדעתי, תרבות התעסוקה בישראל חייבת להיות גמישה יותר ביחס להורים – נשים וגברים כאחד – לאפשר עבודה מהבית, ימים קצרים ועוד.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

למזלי לא. כך יצא שבתור שכירה עבדתי בעיקר עם נשים חזקות ועוצמתיות שקידמו את הרעיון של שוויון הזדמנויות ושוויון מגדרי בקריירה. בשנים האחרונות אני בעלת עסק ומעסיקה נשים רבות, משתדלת להעביר את התפיסה הזאת הלאה.

מה שכן, בתור בעלים של עסק נתקלתי בלא מעט מקרים של פטרונות עסקית מצד גברים. ציטוטים כמו: "בטח קשה לאישה לנהל עסק לבד", או "למה את צריכה אתגרים כאלה בחיים, בטח יש לך משפחה". מיותר לציין כמה האמירות האלה מאכזבות ומקוממות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים