נשים ומחשבים: דריה גלוזמן, קולו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: דריה גלוזמן, קולו

דריה גלוזמן, אנליסטית עסקית בכירה, קולו. צילום: בלה שכנוביץ'

שם: דריה גלוזמן.

תפקיד: אנליסטית עסקית בכירה, קולו. מובילה את תחום הדטה בחברה.

ותק בתפקיד: שמונה חודשים.

תפקידים קודמים: את חיי המקצועים התחלתי דווקא בתחום ההימורים (X-wise ,Playtech ולאחר מכן 888). מבחינתי זה היה בית ספר מצויין – דוגמה חיה לחברות שזיהו את החשיבות של הדטה והשימוש בו כחלק אינטגרלי מקבלת החלטות בכל סוגייה עסקית.
במהלך שש שנים נגעתי כמעט בכל אספקט אפשרי של המידע בארגון: Marketing, CRM Acquisition, Retention ועוד. בעיני, כל מחלקה שעושה שימוש נכון ויעיל בדטה, מרוויחה יכולת למידה לינארית, ואת ההזדמנות לצמוח בצורה אחראית ומדויקת.
כשחיפשתי את האתגר הבא שלי, ידעתי שאני רוצה חברה בצמיחה, בה תהיה לי יכולת השפעה אמיתית על הנחלת תהליכים מבוססי דטה. כך הגעתי לקולו. כסטארט-אפ שנמצא בתהליכי למידה מתמדת, שימוש נכון בדטה מאפשר לנו לרוץ מהר, להגיב מהר ובעיקר – לקבל החלטות נכונות יותר. 

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים. MBA במנהל עסקים עם התמחות בשיווק.

משפחה: חיה באושר עם בן זוג ושתי כלבות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הלכתי ללמוד תואר ראשון בכלכלה, כי לא ידעתי מה אני רוצה להיות כשאני אהיה גדולה. יחד עם זאת, ידעתי שאני בן אדם ריאלי ואני רוצה להשאיר לעצמי כמה שיותר אופציות. בתום התואר הראשון התחלתי לעבוד במחלקת פייננס בחברת X-wise, במסגרת התפקיד יצא לי לעבוד לא מעט מול האנליסטים. מעבר לעיניני עבודה, תחקרתי אותם לגבי התחום, ולאט לאט התגבשה לי התחושה שזה מה שאני רוצה לעשות. ואכן, אחרי שנה עברתי למחלקת האנליזה. תוך זמן די קצר, היה לי ברור שמצאתי את מקומי. היה לי מנהל מחלקה מדהים, שהיווה מקור למידה יוצא דופן – ובגדול. משם הכל היסטוריה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אין ספק שאם נסתכל על הדרג הניהולי הבכיר בחברות רבות, נמצא שם אחוזים גבוהים (משמעותית) של גברים לעומת נשים. יחד עם זאת, מהפיכות לא קורות תוך יום, ואנחנו נמצאים, לתחושתי, בנקודת מפנה.
יותר ויותר חברות מבינות כי סוגיית המגדר לא צריכה להיות חלק ממערך השיקולים, כשעובד נבחר לתפקיד (בכיר או לא), ומה שצריך להוביל את ההחלטה הינם פרמטרים כמו מקצועיות, יכולות והתאמה כללית לתפקיד.
כשהתראיינתי ל-Colu הופתעתי לגלות כמה נשים (בלקט תפקידים) עובדות בחברה. אין ספק שזה הוסיף לתחושת הנכונות בבחירת המקום בו אני רוצה לעבוד. יש פה 60% נשים מופלאות, אמהות ורווקות, מקצועיות ומוכשרות, שעובדות בסינרגיה ולא רואות שום אתגר ממטר.
בכללי, אני מאמינה בעשייה, נחישות ונכונות לעבוד קשה כדי להשיג את מה שאת רוצה (כן, כנראה יש פה גם אלמנט של הצד הסובייטי). ניפוץ תקרות זכוכית היא עבודה מתמדת של בנות דורנו, ואני מאמינה בלב שלם, שלדור של הילדים שלנו, עניין המגדר כלל לא יהווה סוגייה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? למזלי לא יצא לי להיתקל אישית באפליה, אבל לצערי שמעתי על הנושא מצד חברותיי, לאורך השנים. כאמור, אני מאמינה שאנחנו אלה שמביאות את השינוי, בעבודה קשה ובהתמדה.
גיוון תעסוקתי, בעיניי, הוא המפתח לחברה מצליחה יותר. דווקא השוני בין שני המגדרים, מייצר את השילוב הנכון להנהגה אחראית יותר של הארגון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים