איך מתמודדים עם אתגרי הריון ולידה בחברה שמחצית מעובדיה נשים?

בחברת סיטאדל נשים מהוות מחצית מ-122 העובדים, ולא משום שזו הייתה מטרה מובהקת שהוגדרה מראש אלא פשוט כיוון שהנשים התאימו לאיוש המשרות בצורה מושלמת - אבל מה קרה כששבע מהן היו בו-זמנית בהריון?

עובדת הרה. ומה אם יש כמה עובדות הרות בו-זמנית? צילום אילוסטרציה: BigStock

בחברת הסייבר סיטאדל גאים לספר כי נשים מהוות מחצית מ-122 עובדיה. חלק מהן מכהנות בתפקידי ניהול בכירים. שתיים מתוך חמישה מנהלים הן סמנ"כליות, וחמש מתוך שבעה בעמדות ניהול הביניים הן מנהלות. אחרות משולבות בתפקידים בכירים ב-SOC של החברה.

אחד האתגרים שקשורים בקידום נשים וקריירה בהיי-טק הוא הריון ולידה, ניהול בית ומשפחה במקביל. לפני כמה שנים, נוצר מצב ששבע עובדות היו בהריון. "זה היה בהחלט אתגר שנתקלנו בו לראשונה, כשעוד היינו חברה די קטנה. יצא שרוב העובדות היו באותה שכבת גיל ובשלב מסוים היה רצף מאוד ארוך של הריונות ולידות", סיפר מוטי קארו, מנכ"ל סיטאדל.

מוטי קארו, מנכ"ל סיטאדל. צילום: יח"צ

מוטי קארו, מנכ"ל סיטאדל. צילום: יח"צ

קארו המשיך והרחיב ותיאר מצב שבו היו שבע נשים בשלבים שונים של ההריון בו-זמנית, "וזה גרם, כמובן, להרבה בדיחות פנימיות על הנושא, אבל הכל היה תמיד ברוח טובה". קארו המשיך ואמר כי "למדנו דרך המציאות שעם ההיערכות הנכונה אפשר להתמודד בהצלחה עם תקופת ההיעדרות של העובדת".

"ראיתי את היעילות הנשית במלוא הדרה. את היכולת של העובדות לבצע את אותה עבודה בפחות שעות, את הנכונות שלהן להתגמש היכן שנדרש ואת הערך המוסף של הבגרות שהאמהות הביאה איתה", אמר קארו.

גינת בן דר, סמנכ"לית תפעול ומשאבי אנוש, בחברה הוסיפה ואמרה כי "גיוס נשים בחברה הוא לא אג'נדה שנקבעת על מנת לייצר חזות או תדמית, ולא הוגדרה אף פעם כמטרה. הנוכחות הנשית היא תוצאה של פתיחות והיעדר חסמים לשילוב כלל האוכלוסיות בחברה". בן דור המשיכה והרחיבה: "העובדת הצעירה ביותר בחברה היא בת 21 והמבוגרת ביותר בת מעל 60".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים