בגלל וירוס הקורונה: טוויטר דוחקת בעובדיה לעבוד מהבית

חששות גוברים מהתפרצות המגיפה בחברות הטכנולוגיה הענקיות של עמק הסיליקון, לאחר שנודע גם על עובד גוגל בציריך, שוויץ, שהתגלה כנשא קורונה באחרונה, וגם על עובד אמזון מסיאטל, שנדבק בנגיף בשלהי פברואר - בשורה שהחברה אישרה רשמית אתמול (ג')

מוצאים עבודה - גם בתקופת הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

נוכח החששות ההולכים וגוברים מפני התפשטות נגיף הקורונה אזור המפרץ של סן פרנסיסקו, בקליפורניה – מקום משכנן של מרבית ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות – הורתה חברת טוויטר לעובדיה כי עליהם לעבוד מהבית, אם הדבר אפשרי.

טוויטר בישרה בפוסט שפרסמה בבלוג החברה כי על העובדים להימנע מלהיכנס למטה שלה בסן פרנסיסקו, ולמשרדים אחרים ברחבי העולם, על מנת לצמצם את הסיכון לחשיפה לנגיף הקורונה, שכבר הדביק כ-100 אנשים בארצות הברית, והביא למותם של תשעה מתושבי מדינת וושינגטון.

נגיף הקורונה החדש. אילוסטרציה: BigStock

נגיף הקורונה החדש. אילוסטרציה: BigStock

גם חברת סקוור, המתמחה בעיבוד תשלומים, עדכנה שעובדיה התבקשו לעבוד מהבית. המשותף לטוויטר ולסקוור הוא המנכ"ל, ג'ק דורסי, שבאחרונה דווקא חווה הפניית גב מטעם משקיעים לאחר שקרן הגידור אליוט מנג'מנט, שנמצאת בבעלות המשקיע פול סינגר – תורם משמעותי של הרפובליקנים והשמרנים בארה"ב – רכשה חלק נכבד מטוויטר. מניות החברה זינקו ב-8% לאחר היוודע דבר הרכישה ואחרי שבלומברג ניוז דיווח כי הקרן מתכננת לדחוף לשינויים ברשת החברתית, כולל להחלפת דורסי, שהיה בין המייסדים של החברה.

על פי ההערכה סקוור וטוויטר הן בין החברות הבולטות הראשונות באזור שמעודדות את עובדיהן שלא להגיע למשרדים בזמנים אלו ולבצע את משימותיהם מרחוק במקום, למען מניעת התפרצות הנגיף ביתר שאת באזור.

"אנו מעודדים בחום את כל העובדים ברחבי העולם לעבוד מהבית אם הם מסוגלים", אמרה טוויטר. "אנו פועלים לוודא שמפגשים פנימיים, כל הצוותים, ומשימות חשובות אחרות יותאמו להשתתפות מרחוק".

טוויטר

טוויטר

כ-5,000 עובדי טוויטר וכ-4,000 עובדי סקוור אמורים להיכלל בתכניות של החברה לעבודה בבית. עם זאת מטוויטר נמסר כי משרדיה באזור המפרץ יישארו פתוחים כרגיל, בגלל ההכרח של פונקציות תפקיד מסוימות. עוד נמסר כי טוויטר "מגבירה את הניקוי העמוק והחיטוי בכל החללים" במשרדיה.

לפי טוויטר, עבודה מהבית היא כעת על תקן חובה בעבור עובדיה בהונג קונג, יפן ובדרום קוריאה, בגלל מגבלות ממשלתיות באותם מקומות שבהם ההתפרצות כבר נחשבת עזה.

עד כה נודע גם על עובד גוגל בציריך, שוויץ, שנבדק גם הוא והתגלה כנשא קורונה בסוף החודש שעבר, ועל עובד של אמזון מסיאטל שנדבק אף הוא בנגיף בשלהי פברואר, בשורה שהחברה אישרה רשמית רק אתמול (ג').

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים